Det første produktet i den nye serien med egne merkevarer fra Felleskjøpet er Havrebar. I løpet av høsten kommer også potetchips.
– Dette er starten på det som forhåpentligvis blir et mateventyr i Felleskjøpet. Vi har fått havrebaren ut til våre butikker i løpet av sommeren, og vi ser den allerede har slått veldig godt an i alle kundesegmenter, sier Trond Fidje, konserndirektør detaljhandel Norden i Felleskjøpet Agri, i en pressemelding.
FK Havrebar er utviklet i samarbeid med Norgesmøllene, eneste aktør som produserer barer i Norge. Havren er norskprodusert, og den første varianten av FK Havrebar er tilsatt eple, rips og litt sjokolade. Slik skal både bonden og andre forbrukere få rask energi ved behov, skriver Dagligvarehandelen.
I mars 2021 startet Felleskjøpet og Nortura et pilotprosjekt hvor kvalitetsmat fra Norturas hotell- og restaurantsortiment kom til salgs i utvalgte Felleskjøpet-butikker. Dette prosjektet har blitt jevnlig utvidet, og i dag selger ni avdelinger kvalitetsvarer fra både Nortura og Tine.