Feldmuehle viser fiberposer godkjent for matkontakt

PUBLISERT: 18 september 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

På Fachpack-messen i Nürnberg 25.-27. september vil Feldmuehle vise papiremballasje for matkontakt som alternativ til film og komposittmaterialer.

Feldmuehle fokuserer spesielt på spesialpapir med funksjonell overflate for produktsikkerhet i matsektoren, som emballasje med barriere mot mineralolje og emballasjepapir som kan varmeforsegles.

Egnet for direktekontakt med matvarer
Det fleksible emballasjepapiret med varmeforseglbar bakside og barriere mot mineralolje er det siste tilskuddet i produktserien. Det kan brukes i forseglet emballasje som ståposer, flowpacks, poser med blokkbunn, teposer og kantforseglede ståposer (pouches).

Materialet er egnet for direktekontakt med tørre og fettholdige næringsmidler. Papiret fremstår som et naturlig og miljøvennlig alternativ til film og komposittmaterialer. Det er klassifisert som monomaterial og enkelt gjenvinnes som papiravfall.

Papiret kan også brukes i eksisterende pakkemaskiner, også pakkelinjer som i dag kjører film eller papir/PE-kompositter. Papiret kan leveres som hvit, glossy eller med matt, pigmentert overflate. Materialet egner seg til emballasje med høykvalitets trykk og for enklere innerposer i ståposer.

På sin stand viser Fledmuehle også kraftliner, SBS-kartong og etikettpapir med høyhvit finish og funksjonelle overlater, samt fleksibelt emballasjepapir.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar