Feldmuehle tilbyr papir som alternativ til plast i ståposer

PUBLISERT: 10 desember 2017
OPPDATERT: 26 januar


Tyske Feldhuenhle Uetersen tilbyr nå fleksibel emballasje med varmeforseglet papir som løsning for emballasjeprodusenter og bedrifter som pakker produkter.

Det belagte fleksible papiret har en varmeforseglingsbar bakside som lett kan brukes i eksisterende pakkelinjer og gjenvinnes som returpapir. Nederlandske Nomi Co-Packing har allerede produsert og fylt ståposer i det nye materialet.

Alternativ til plastfilm
Med det nye, varmeforseglingsbare papiret ekspanderer Feldmuehle sitt produktspekter når det gjelder emballasjeløsninger. Merkevareeierne tilbys et nytt alternativ i form av en naturlig og gjenvinnbar løsning som kan brukes i de samme form, – fill- and seal-pakkelinjene som plastfilm.

Produktet er tilgjengelig med hvit, glossy eller blank overflate og er egnet for høykvalitets trykk og som innerpose i ståposer.

– For bruksområder som ikke krever barriereegenskaper i materialet, er vårt produkt et miljøvennlig alternativ laget av cellulose i stedet for plast, forklarer Stefan Eitze, teknisk markedssjef i Fledmuehle.

Lettåpnet
Materialet får sin forseglingsfunksjon i papirproduksjonsprosessen der et vannbasert belegg påføres. Det kan gjenvinnes sammen med annet papiravfall og gjenbrukes.

Produktet kan fint brukes i eksisterende pakkelinjer.

– Det nye materialet er ideelt for bruk i pakkelinjer for ståposer, sier Rene Beijsens, teknisk sjef hos NOMI Co-Packing som er leiepakker for mange kjente varemerker.

– Det er mulig å skifte fra folie til varmeforselingsbart papir uten å endre maskininnstillingene.
Materialet er lett å åpne for forbrukerne,  da åpning skjer ved kontrollert avrivning.  Det er ikke nødvendig med perforering av rivelinjen.

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl