Faller lanserer en ny smart eske med nivåindikator

PUBLISERT: 7 mars 2018
OPPDATERT: 26 januar

Med «Level Indicator» har August Faller utviklet prototypen til en innovativ legemiddelemballasje. Med et trykk på knappen registreres nivået i flasken.

Pasienten kan lese av resultatet av nivåmålingen på den ugjennomsiktige flasken på et integrert display som betjenes med et e-paper-display og elektroniske taster. 

Måler væskenivå uten å ta flasken ut
Den intelligente og interaktive emballasjen kan forbedre og forenkle pasienters og laboratorieansattes bruk og håndtering av legemidler.

Et lite trykk på en knapp på esken viser om det er nok væske i flasken eller om det trengs en ny resept, uten at flasken må tas ut av emballasjen. Det lille e-paper-displayet viser nivået på flasken, og miner om at det må rekvireres ny resept dersom nivået er lavt.

Dette er mulig takket være et ekstra flatt elektronisk system med sparsomme mikrokontrollere, et ørlite batteri og pålimt e-paper-display. Systemet lar seg enkelt integrere i legemiddelemballasjen uten at esken må forstørres i vesentlig grad. 

Enkel håndtering
Tastene for betjening av mikrokontrolleren befinner seg på forsiden av emballasjen.
Med prototypen «Level Indicator» kan pasienter profittere på en emballasjeløsning som er enkel å håndtere og samtidig støtter etterlevelsen ved bruk av legemidler. 

Den interaktive esken er en av tre nyutviklede prototyper av smart emballasje fra Faller. Disse tre er «Level Indicator», «Counting Device» – en emballasje som teller tabletter – og «Medical Prescription».

Den sistnevnte løsningen teller ikke bare tabletter men minner også pasienten om å ta tablettene regelmessig. Ved hjelp av en ekstra utviklet app er det i tillegg mulig å sende resepten til emballasjen via Bluetooth. 

Økt digitalisering
Med sine ideer for smarte emballasjeløsninger tar spesialisten for sekundær emballasje til farmasøytisk- og legemiddelindustri hensyn til den økende digitaliseringen av e-helseområdet og den stigende interessen for interaktive emballasjeløsninger. 

De første prototypene ble utviklet i samarbeid med MSC Technologies i Freiburg og høyskolen i Pforzheim. I samarbeid med kundene utvikler Faller selvsagt individuelle løsninger som retter seg nøyaktig etter de enkelte behov.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1