FachPack: MediaLiner skifter navn til VivaLiner

PUBLISERT: 1 september 2016
OPPDATERT: 26 januar

Feldmuehle presenterer sine høyhvite og matte materialer for holistisk emballasjedesign med nytt navn på FachPack 2016 i Nürnberg 27.-29. september.

Fra september 2016 blir Feldmuehle Uetersens liner som tidligere var kjent som MediaLiner, nå produsert og pakket under det nye varemerket VivaLiner.

Samme kvalitet og spesifikasjoner
Navneendringer medfører ingen forandringer i kvalitet og spesifikasjoner på lineren men kommer som et skritt på selskapets vei mot større uavhengighet og nye strategisk orientering.

Feldmuehles VivaLiner er en høyhvit, matt top liner som ikke bare gir en unik følelse men også gir overlegen bildekvalitet på bølgepapp, salgsskåler, display og andre lamineringsapplikajsoner.

Selskapet legger vekt på VivaLiners store spenn av bruksområder, mens det unike er at lineren er egnet både til offset og flexotrykk. Den kan også brukes til preprint og direktetrykk på ark eller fra rull.

Glossy trykk
Konverterer kan dra nytte av den økte effektiviteten, mens merkevareeiere og emballasjedesignere kan la kreativiteten flomme. Når det gjelder synlighet ved salgspunktet er VivaLiner egnet for spot- eller effektlakkering. Dessuten får man en glossy trykkvalitet som vil imponere mange.

Den mekaniske styrken gjør materialet egnet for bølgepapp og laminering, noe det er designet spesielt for. VivaLiner kommer i 120, 135, 160, 175 og 190 g/m2.

På Fachpack vil Feldmuehle viser VivaCard, som er en SBS-kartong med høyhvit, matt overflater for premium foldekartongbokser og grafiske bruksområder. Kartongen skiller seg ut med glatt overflate og høy hvithet.
 

 

 

Les mer

De fleste vil unngå plastemballasje, men det er fortsatt hindringer

En ny undersøkelse fra emballasjeselskapet Aquapak med 100 britiske emballasjesjefer i dagligvaresektoren viser at flertallet (92%) planlegger å slutte å bruke plast i forbrukeremballasjen helt.
aquapak_01

Orklaselskap kjøper 70 % av aksjene i Kartonage

BAKO AS, et selskap tilhørende Orkla Food Ingredients, har signert og gjennomført en avtale om kjøp av 70 % av aksjene i emballasjefirmaet Kartonage AS fra MMS Holding AS og TESS Holding AS, begge selskaper som er heleid av brødrene Svein og Frode Larssen.
Handshake11

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Siste nytt

De fleste vil unngå plastemballasje, men det er fortsatt hindringer

En ny undersøkelse fra emballasjeselskapet Aquapak med 100 britiske emballasjesjefer i dagligvaresektoren viser at flertallet (92%) planlegger å slutte å bruke plast i forbrukeremballasjen helt.
aquapak_01

Orklaselskap kjøper 70 % av aksjene i Kartonage

BAKO AS, et selskap tilhørende Orkla Food Ingredients, har signert og gjennomført en avtale om kjøp av 70 % av aksjene i emballasjefirmaet Kartonage AS fra MMS Holding AS og TESS Holding AS, begge selskaper som er heleid av brødrene Svein og Frode Larssen.
Handshake11

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman