European Paper Bag Day lanseres som årlig feiring

PUBLISERT: 26 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


«The Paper Bag», som styres av organisasjoner for europeiske produsenter av kraftpapir og papirbæreposer, lanserer den første papirposedagen 18. oktober 2018. 

Formålet med European Paper Bag Day er å øke oppmerksomheten om papirbæreposer som en bærekraftig og effektiv emballasje for framtiden og kampen mot forsøpling. Papirbæreposer er laget av fornybare råvarer, kan gjenvinnes og er bionedbrytbare.

PR-framstøt for papirposer
– Ved å feire European Paper Bag Day vil vi trekke fram fordelene med papirbæreposer og invitere forbrukere til å kombinere sine emballasjevalg med god miljøsamvittighet, sier Elin Gordon, generalsekretær i CEPI Eurokraft.

I Europa er cellulosefibrene som brukes som råvare i papirposer hentet fra bærekraftig skogdrift. De lange fibrene gjør papiret egnet for resirkulering. I gjennomsnitt brukes papirfiber 3,5 ganger i Europa. Gjenvinningen reduserer karbonutslippet.

The Paper Bag ble startet i 2017 av ledende europeiske produsenter av kraftpapir og produsenter av papirposer. Hensikten er å promotere fordelene med papiremballasje. Plattformen styres av organisasjonene CEPI Eurokraft og EUROSAC

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David