European Paper Bag Day lanseres som årlig feiring

PUBLISERT: 26 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


«The Paper Bag», som styres av organisasjoner for europeiske produsenter av kraftpapir og papirbæreposer, lanserer den første papirposedagen 18. oktober 2018. 

Formålet med European Paper Bag Day er å øke oppmerksomheten om papirbæreposer som en bærekraftig og effektiv emballasje for framtiden og kampen mot forsøpling. Papirbæreposer er laget av fornybare råvarer, kan gjenvinnes og er bionedbrytbare.

PR-framstøt for papirposer
– Ved å feire European Paper Bag Day vil vi trekke fram fordelene med papirbæreposer og invitere forbrukere til å kombinere sine emballasjevalg med god miljøsamvittighet, sier Elin Gordon, generalsekretær i CEPI Eurokraft.

I Europa er cellulosefibrene som brukes som råvare i papirposer hentet fra bærekraftig skogdrift. De lange fibrene gjør papiret egnet for resirkulering. I gjennomsnitt brukes papirfiber 3,5 ganger i Europa. Gjenvinningen reduserer karbonutslippet.

The Paper Bag ble startet i 2017 av ledende europeiske produsenter av kraftpapir og produsenter av papirposer. Hensikten er å promotere fordelene med papiremballasje. Plattformen styres av organisasjonene CEPI Eurokraft og EUROSAC

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red