Etikettgiganten CCL kjøper tre selskaper på en gang

PUBLISERT: 20 november 2018
OPPDATERT: 26 januar

Den globale etikettgiganten CCL Industries meddeler at de kjøper tre forskjellige privateide etikettselskaper i Polen, Vietnam og Nederland.

På samme dag annonserte CCL, som har hovedkontor i Canada, at de kjøper tre forskjellige etikettselskaper i Polen, Vietnam og Nederland.

Unilogo
Det polske selskapet som CCL har undertegnet en bindende oppkjøpsavtale med heter Unilogo og ligger rett utenfor Warzawa. Unilogo leverer digitaltrykte, selvklebende hylseetiketter for forbrukervarer.
Kjøpesummen oppgis til 10,7 millioner USD.

Avtalen, som omfatter Unilogos eiendeler, maskiner og utstyr, forventes å være gjennomført innen årsskiftet. Det forutsetter at avtalen godkjennes av de berørte konkurransemyndigheter.

Hinsitsu Screen
CCL har også tegnet en bindende avtale om å kjøpe det vietnamesiske selskapet Hinsitsu Screen med hovedsete i hovedstaden Hanoi og produksjonsenhet i Ho Chi Minh-byen, tidligere Saigon.

Hinsitsu er en ledende leverandør av bærekraftige og manipuleringssikre etiketter til elektronikkindustrien i Vietnam.

Kjøpesummen er 12, 4 millioner USD, og med vanlig myndighetsgodkjennelse forventes avtalen å være gjennomført i starten av januar 2019.

Olympic Holding
Det tredje selskapet som CCL kjøper i dette sveipet er det nederlandske Olympic Holding B.V. og deres etikettrelaterte datterselskap. Olympic er privateid og ligger i Venray øst for Eindhoven.

Dette er et oppstartsfirma som har utviklet en patentert teknologi for produksjon av akrylbasert og løsemiddelfri tape.
Bruksområdene er i kjøretøy-, elektronikk- og byggindustrien. CCL opplyser at de skal betale 13,5 millioner dollar for Olympic og datterselskapet. Forretningen beregnes å være gjennomført i starten av januar etter sedvanlige myndighetsbeslutninger.

– Vi fortsetter å gjennomføre vår planlagte vekststrategi, og vi ønsker medarbeiderne i alle de tre selskapene velkommen til CCL-familien, sier Geoffrey T. Martin, CEO og konsernsjef i CCL Industries

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar