Et studentprosjekt fra Nestlé er nå i butikkene

PUBLISERT: 23 august 2016
OPPDATERT: 26 januar


Studentene på yrkeshøyskoleutdanningen Förpackningsdesigner på Brobygrafiska har kommet opp med et designforslag som nå er på plass i butikkene.

Høsten 2015 fikk studentene en brief fra Nestlé om å foreslå emballasjedesign til det nye produktet God Morgon Fiberdryck.  Resultatet av prosjektet ble så vellykket av Nestlé valgt å gå videre med ett av forslagene, og nå er emballasjen i butikkhyllene.

Utrolig høyt nivå
Designforslaget ble utviklet av Lisa Pedersen, Katarina Häll, Linnea Djurberg og Sara Knipström.

– Nivået på alle gruppepresentasjonene var utrolig høyt, både når det gjelder forbrukerinnsikt, designforslag og tanker om optimering av logistikken, sier Signe Lilledal, Nordic Brand Manager, Nestlé.

– Det har vært et meget profesjonelt forhold, og vi vil gjerne jobbe med Brobygrafiska igjen. Vi har fått meget bra tilbakemeldinger fra Nestlé globalt på denne designjobben, og nå venter vi spent på responsen fra forbrukerne.

Samarbeid med bransjen setter nivået
Lærer for emballasjedesign på Brobygrafiska, Mats Olsson sier at et nært samarbeid med bransjen gjør at de kan ha riktig retning og nivå på utdannelsen.

– For at studentene skal komme nært virkeligheten forsøker vi i så stor utstrekning som mulig å gjøre samarbeidsprosjekter med varemerkeeiere og bedrifter i bransjen, sier Mats OIsson.
 

 

 

Les mer

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx

Siste nytt

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx