Et studentprosjekt fra Nestlé er nå i butikkene

PUBLISERT: 23 august 2016
OPPDATERT: 26 januar


Studentene på yrkeshøyskoleutdanningen Förpackningsdesigner på Brobygrafiska har kommet opp med et designforslag som nå er på plass i butikkene.

Høsten 2015 fikk studentene en brief fra Nestlé om å foreslå emballasjedesign til det nye produktet God Morgon Fiberdryck.  Resultatet av prosjektet ble så vellykket av Nestlé valgt å gå videre med ett av forslagene, og nå er emballasjen i butikkhyllene.

Utrolig høyt nivå
Designforslaget ble utviklet av Lisa Pedersen, Katarina Häll, Linnea Djurberg og Sara Knipström.

– Nivået på alle gruppepresentasjonene var utrolig høyt, både når det gjelder forbrukerinnsikt, designforslag og tanker om optimering av logistikken, sier Signe Lilledal, Nordic Brand Manager, Nestlé.

– Det har vært et meget profesjonelt forhold, og vi vil gjerne jobbe med Brobygrafiska igjen. Vi har fått meget bra tilbakemeldinger fra Nestlé globalt på denne designjobben, og nå venter vi spent på responsen fra forbrukerne.

Samarbeid med bransjen setter nivået
Lærer for emballasjedesign på Brobygrafiska, Mats Olsson sier at et nært samarbeid med bransjen gjør at de kan ha riktig retning og nivå på utdannelsen.

– For at studentene skal komme nært virkeligheten forsøker vi i så stor utstrekning som mulig å gjøre samarbeidsprosjekter med varemerkeeiere og bedrifter i bransjen, sier Mats OIsson.
 

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David