Et øl som lokker

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 1 juni 2023
OPPDATERT: 1 juni
Vi går ut fra at kroken ikke er inkludert i pakken. Foto: Pressebilde

Ølmerket XXXX (uttales four exes), basert i Queensland, Australia har lansert en linje med ølbokser med en utstanset fiskekrok-detalj på boksveggen, utformet for å hjelpe fiskeentusiaster med å bekjempe den invaderende karpebestanden og bevare den delikate balansen i vannveiene til «the Sunshine State».

Merkeeier Lion sier spesialutgaven XXXX Lure Lager-boks, utviklet i samarbeid med Thinkerbell, har en gjør-det-selv-utstanset funksjon som er designet for å tiltrekke seg karper og gjøre de lettere å fange for sportsfiskere. Prosjektet tar sikte på å utdanne publikum om virkningene av invasiv karpe, spesielt i det sørvestlige Queensland, og understreker viktigheten av å bevare helsen og mangfoldet til innfødte akvatiske økosystemer.

Selskapet sier at DIY-agnet som er inkludert i XXXX Lure Lager-boksen har en gull og rød fargekombinasjon kjent for sin beviste effektivitet i å tiltrekke seg den skadelige fisken. Ved ganske enkelt å skanne boksen med sine mobile enheter, kan sportsfiskere få tilgang til trinnvise instruksjoner om hvordan man trygt kan kutte ut og bruke sluket effektivt. I tillegg får de også tilgang til et nettbasert kart som viser steder i nærheten som egner seg for fangst av karpe.

– Ved å bruke kreativitet og innovasjon, kombinert med noe målt magi, har dette prosjektet som mål å oppmuntre enkeltpersoner til å gjøre en konkret forskjell og bidra til bevaring av vannveier, spesielt i Queenslands sørvest-region, gjennom en tilgjengelig og kostnadseffektiv løsning, sier Keir Vaughn på Thinkerbell.

Med andre ord har vi nå fått en ny unnskyldning, eller et nytt uttrykk, for å ta en øl, «jeg skal fange karpe»!

Les mer

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Capri-Sun starter kampanje for plastsugerør - søker en million underskrifter

Plastsugerør er ikke lenger tillatt og det har dukket opp mange forskjellige alternativer, hovedsakelig laget av papir. Nå har drikkevareprodusenten Capri-Sun mistet matlysten for å si det sånn, og lanserer en kampanje til fordel for sugerør av plast.
"Vi trenger din hjelp til å gjøre en positiv endring", skriver de.
caprix

KI designer Garants melkekartonger

Ved hjelp av et egenutviklet KI-verktøy har Axfood utviklet en løsning basert på kunstig intelligens som raskt kan lage nye emballasjedesign og dermed støtte opp om de kreative prosessene.
axfood

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1