Et øl som lokker

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 1 juni 2023
OPPDATERT: 1 juni
Vi går ut fra at kroken ikke er inkludert i pakken. Foto: Pressebilde

Ølmerket XXXX (uttales four exes), basert i Queensland, Australia har lansert en linje med ølbokser med en utstanset fiskekrok-detalj på boksveggen, utformet for å hjelpe fiskeentusiaster med å bekjempe den invaderende karpebestanden og bevare den delikate balansen i vannveiene til «the Sunshine State».

Merkeeier Lion sier spesialutgaven XXXX Lure Lager-boks, utviklet i samarbeid med Thinkerbell, har en gjør-det-selv-utstanset funksjon som er designet for å tiltrekke seg karper og gjøre de lettere å fange for sportsfiskere. Prosjektet tar sikte på å utdanne publikum om virkningene av invasiv karpe, spesielt i det sørvestlige Queensland, og understreker viktigheten av å bevare helsen og mangfoldet til innfødte akvatiske økosystemer.

Selskapet sier at DIY-agnet som er inkludert i XXXX Lure Lager-boksen har en gull og rød fargekombinasjon kjent for sin beviste effektivitet i å tiltrekke seg den skadelige fisken. Ved ganske enkelt å skanne boksen med sine mobile enheter, kan sportsfiskere få tilgang til trinnvise instruksjoner om hvordan man trygt kan kutte ut og bruke sluket effektivt. I tillegg får de også tilgang til et nettbasert kart som viser steder i nærheten som egner seg for fangst av karpe.

– Ved å bruke kreativitet og innovasjon, kombinert med noe målt magi, har dette prosjektet som mål å oppmuntre enkeltpersoner til å gjøre en konkret forskjell og bidra til bevaring av vannveier, spesielt i Queenslands sørvest-region, gjennom en tilgjengelig og kostnadseffektiv løsning, sier Keir Vaughn på Thinkerbell.

Med andre ord har vi nå fått en ny unnskyldning, eller et nytt uttrykk, for å ta en øl, «jeg skal fange karpe»!

Les mer

Trump vil ikke ha "latterlig støtte til papirsugerør"

Stort og smått, slik kan man utvilsomt oppsummere Donald Trumps start på presidentperioden sin. Nå er sugerørene i fokus!
sugrorx

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
PA-1

Siste nytt

IPACK-IMA 2025 tilbyr gratis inngang

Med hallene fulle til randen og alle utstillingsflater utsolgt, er besøkskampanjen i full gang, og tilbyr gratis inngang for de som registrerer seg i løpet av februar måned.
IPACK-IMA 2025

Trumps stål- og aluminiumstoll kan gi flere PET-flasker

Donald Trumps handelstariffer, som inkluderer 25 prosent på stål og aluminium, kan bety at det vil bli produsert flere PET-flasker. Det melder avisen Washington Post.
coca-har

Storsatsing på drikkebegere i retursystem i Glasgow

Vi har fortalt om flere retur-/gjenbrukssystemer for kaffekopper og andre matserveringsbeholdere. Selv om mange av disse hadde bredere ambisjoner på regional eller til og med nasjonal skala (som ikke fungerte), er den siste trenden at "Closed Loop"-systemer skal rulles ut i et mer lokalt miljø som en by eller på et større sted.
Glasgow

Trump vil ikke ha "latterlig støtte til papirsugerør"

Stort og smått, slik kan man utvilsomt oppsummere Donald Trumps start på presidentperioden sin. Nå er sugerørene i fokus!
sugrorx