Eson Pac selger kunde-segment til Schur Pack

PUBLISERT: 28 september 2017
OPPDATERT: 26 januar


Eson Pacs kundesegment for forbrukeremballasje selges til Schur Pack som mener dette passer bra i deres kundeportefølje for kartongemballasje.

Salget er i tråd med Eson Pacs videre satsing fremover med fullt fokus på sekundær emballasje til legemiddelindustrien.

Satser på merking og etikettering
I tillegg skaper Eson Pac en dedikert organisasjon for sitt industrisegment innenfor merking og etikettering. Dette med formål om å skape de beste forutsetningene også for disse kundene.

Begge parter ser store muligheter til spesialisering av sine respektive virksomheter for å kunne gi sine kunder enda bedre service, kompetanse og støtte i deres utvikling.

– Eson Pac har siden starten for 50 år siden hatt sin kjernekompetanse innen legemidddelemballasje, og de høye kravene til kvalitet, sikkerhet og renhet som disse kundene krever av en emballasjeleverandør, sier Fredrik Ståhl, VD i Eson Pac Group.

– Det er disse kundene vi vil fortsette å utvikle og vokse sammen med. Samtidig ønsket vi å finne en profesjonell utvikling for våre kunder i forbrukersegmentet, hvilket vi nå har gjort med denne avtalen med Schur Pack.

En naturlig fortsettelse
Andreas Davidsson, administrerende direktør i Schur Pack Sweden sier at oppkjøpet er en naturlig fortsettelse av oppkjøpet av Ekmans i Jönköping og selskapets engasjement i det skandinaviske kartongmarkedet for forbrukerprodukter.

– Disse volumene gir oss først og fremst gode muligheter til å videreutvikle vår fabrikk i Jönköping. Vi ser frem til å videreføre samarbeidet med disse kundene, og bevise at vi kan levere samme høye kvalitet og service som Eson Pac har gjort.

– Vi vil i nær fremtid kontakte de berørte kundene for sammen å skape en overføringsplan, avslutter Andreas Davidsson.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red