Eson Pac får økt  effektivitet med digital trykkpresse

PUBLISERT: 18 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


Som ledende emballasjeleverandør til legemiddelindustrien har Eson Pac investert i framtiden med en HP Indigo 30000 digital offsetpresse for kartong i 82-format.

Eson Pac regner med å oppnå en rekke effektivitetsgevinster ved å automatisere og digitalisere produksjonen.

Investeringer for framtiden
– Det var nødvendig med investeringer for å ha de riktige forutsetningene for framtiden og kunne utvikle vårt on-demand-konsept, sier Niclas Bengtsson, salgsdirektør i Eson Pac.

– Vi har hatt digitale trykkpresser for etiketter og bruksanvisninger i mange år.  Nå legger vi til enda en digital trykkpresse, en HP Indigo 30000 for trykk på kartong. Dermed øker vi konkurransekraften vår i produktsegmentet for kartongemballasje.

Den nye trykkpressen som Visutech leverer og installerer over sommeren, er utstyrt med sju fargeverk som åpner for et fargerom utenom det vanlige. De sju fargene skal Eson Pac bruke til å trykke med HP IndiChrome Plus, det vil si CMYK-fargene pluss oransje, fiolett og grønt.

Oppfyller varemerkenes behov
– HP Indigo er den eneste leverandøren som tilbyr digitale 7-fargepresser med en Pantone-lisensiert løsning for simulering av PMS-farger direkte i pressen. Med HP IndiChrome er det enkelt å oppfylle de fleste varemerkers behov for PMS-farger, soer Johan Gustavsson i Visutech.

Med HP Indigos flytende ElectroInk-teknologi oppnår man en digital offsetprosess med minst like høy kvalitet som konvensjonell offset-trykk. Begge teknologiene kan brukes vekselvis uten noen opplevd forskjell.

HP Indigo 30000 trykker dessuten i formater som er helt kompatible med konvensjonell offset og etterbehandling. 

Satser mer på legemiddelbransjen
Å kunne tilby sine kunder emballasje der kunden ikke opplever noen forskjell på produktene om de kommer fra digital eller konvensjonell produksjon var avgjørende for Eson Pac i valget av ny trykkpresse.

En annen viktig faktor for Eson Pack var trykkpressens sikkerhetsfunksjoner. Med HP Indigo 30000 er det mulig å trykke sikkerhetstrykk med mikrotekst på legemiddelemballasje for å beskytte mot forfalskninger.

Eson Pac satser på å bygge en sterkere bedrift for framtiden med et nytt og tydeligere fokus på legemiddelbransjen.
– Vi er og skal fortsette å være legemiddelbransjens emballasjespesialister, avslutter Niklas Bengtsson. 

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1