
I den første utgaven av NL Packaging Awards 2016 er 55 finalister nominert i 11 kategorier, deriblant Heineken med to nominasjoner.
Blant de andre finalistene kan vi nevne Unilever, Smurfit Kappa, Balmoral Cigars og dagligvarekjedene Spar og Albert Hejn.
13 priser i 11 kategorier
Under prisseremonien 17. mars vil vinnerne og de nest beste blant de 55 nominerte deltakerne bli hedret. I alt skal 13 priser deles ut i 11 kategorier.
Det vil si en pris for hver kategori, bortsett fra i Innovasjon, der det er en pris for maskiner og en for emballasje.
I tillegg har fagpressen nominert fire bidrag til «The Eye Catcher»-prisen.
Prisutdeling med høy profil
De 32 dommerne er fagfolk fra industrien: Emballasjedesignere og markedssjefer i mat- og non-foodindustri, emballasjeingeniører og – rådgivere. Etter juryeringen vil fire eller fem finalister i hver kategori bli annonsert.
17. mars skal vinneren og nummer to i hver kategori utropes under en høyprofilert prisseremoni, med drinker, gourmetmiddag, underholdning og after-party i RTL Studio 21 i Hilversum, Nederland.
NL Packaging Awards er Nederlands første multikategori emballasjekonkurranse, og den skal arrangeres hvert år. Bidrag som skal være med i konkurransen må ha vært designet og produsert i Nederland.