En bøtte full av kjærlige budskap til Valentinsdagen

PUBLISERT: 13 februar 2019
OPPDATERT: 20 januar


Et plastspann fra RPC Superfos inngår i en vellykket markedskampanje for hjemmekos med sjokolademousse på Valentinsdagen 14. februar i Frankrike.

Det er dessertfirmaet Michel & Augustin som lanserer et opplegg for folk for som vil spise sjokolademousse hjemme ved sitt eget kjøkkenbord.

Stadig flere franskmenn feirer den amerikanske Valentinsdagen, og det litt ukonvensjonelle dessertfirmaet har blitt inspirert til å lansere en sesongutgave: Sjokolademousse i UniPak-spann fra RPC Superfos, dekorert med Valentingsdag-budskap.

» Make love, not mousse»
Michel & Augustin er kjent for et lett, lekende og kult uttrykk. I tråd med dette har emballasjen mange flotte visuelle detaljer og håndskrevne budskap.

Ett eksempel er ordspillet «Faites l’amour, pas la mousse”, som kan oversettes med:” Bruk tid på kjærlighet, ikke sjokolademousse” – eller” Make love, not mousse”, om du vil.

– Det er svært viktig for oss at vår emballasje har det rette visuelle uttrykket, og vi er svært tilfreds med det ferdige resultatet, sier Dorothee de Cabissole, markedsdirektør i Michel & Augistine.

– Ikke minst setter vi prise på en ny teknikk fra RPC Superfos som får fargene til å stå enda mer frem enn før.

Inviterer til fellesmåltid
Dorothee de Cabissole forklarer at det var opplagt at Michel & Augustin skulle kjøre en kampanje til Valentinsdagen. Og siden emballasjen på 600 ml er laget for å dele, er det ikke langt fra kjærlighet til samhørighet.

I Frankrike er det vanlig med porsjonsbeger til sjokolademousse og andre ferdiglagde desserter. Ved å velge et stort spann har Michel & Augustin allerede skilt seg ut fra konkurrentene. En markedsundersøkelse viser at 35 prosent av franskmennene gjenkjenner produktet på spannet.

På Valentinsdagen ser de for seg at ingen skal sitte alene. Etter en konkurranse om å få laget sjokolademousse hjemme, inviterte de seg selv hjem til 40 heldige vinnere som fikk sjokolademousse laget på sitt eget kjøkken.

Kvalitet fra hjertet
– Vi lovet ingen å vinne den store kjærligheten, men vi lovet å skape en uforglemmelig opplevelse på Valentinsdagen for mange mennesker, sier Dorothee de Cabissole.

Alle ansatte i firmaet er utdannet konditorer eller på vei til å bli det, uansett hva de jobber med. Siden 2012 har de samarbeidet med RPC Superfos, og her skal det også være god samhørighet.

– Vår emballasje er et helt grunnleggende element for vårt image og vår markedsføringsmiks, forteller Dorothee de Cabissole.

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x