Et plastspann fra RPC Superfos inngår i en vellykket markedskampanje for hjemmekos med sjokolademousse på Valentinsdagen 14. februar i Frankrike.
Det er dessertfirmaet Michel & Augustin som lanserer et opplegg for folk for som vil spise sjokolademousse hjemme ved sitt eget kjøkkenbord.
Stadig flere franskmenn feirer den amerikanske Valentinsdagen, og det litt ukonvensjonelle dessertfirmaet har blitt inspirert til å lansere en sesongutgave: Sjokolademousse i UniPak-spann fra RPC Superfos, dekorert med Valentingsdag-budskap.
» Make love, not mousse»
Michel & Augustin er kjent for et lett, lekende og kult uttrykk. I tråd med dette har emballasjen mange flotte visuelle detaljer og håndskrevne budskap.
Ett eksempel er ordspillet «Faites l’amour, pas la mousse”, som kan oversettes med:” Bruk tid på kjærlighet, ikke sjokolademousse” – eller” Make love, not mousse”, om du vil.
– Det er svært viktig for oss at vår emballasje har det rette visuelle uttrykket, og vi er svært tilfreds med det ferdige resultatet, sier Dorothee de Cabissole, markedsdirektør i Michel & Augistine.
– Ikke minst setter vi prise på en ny teknikk fra RPC Superfos som får fargene til å stå enda mer frem enn før.
Inviterer til fellesmåltid
Dorothee de Cabissole forklarer at det var opplagt at Michel & Augustin skulle kjøre en kampanje til Valentinsdagen. Og siden emballasjen på 600 ml er laget for å dele, er det ikke langt fra kjærlighet til samhørighet.
I Frankrike er det vanlig med porsjonsbeger til sjokolademousse og andre ferdiglagde desserter. Ved å velge et stort spann har Michel & Augustin allerede skilt seg ut fra konkurrentene. En markedsundersøkelse viser at 35 prosent av franskmennene gjenkjenner produktet på spannet.
På Valentinsdagen ser de for seg at ingen skal sitte alene. Etter en konkurranse om å få laget sjokolademousse hjemme, inviterte de seg selv hjem til 40 heldige vinnere som fikk sjokolademousse laget på sitt eget kjøkken.
Kvalitet fra hjertet
– Vi lovet ingen å vinne den store kjærligheten, men vi lovet å skape en uforglemmelig opplevelse på Valentinsdagen for mange mennesker, sier Dorothee de Cabissole.
Alle ansatte i firmaet er utdannet konditorer eller på vei til å bli det, uansett hva de jobber med. Siden 2012 har de samarbeidet med RPC Superfos, og her skal det også være god samhørighet.
– Vår emballasje er et helt grunnleggende element for vårt image og vår markedsføringsmiks, forteller Dorothee de Cabissole.