Emballasje er viktig for å skille produkter i e-handel

PUBLISERT: 13 mars 2018
OPPDATERT: 26 januar


Smurfit Kappa viste nye og innovative konsepter og tjenester på et arrangement der de demonstrerte hvordan emballasje differensierer e-handelsprodukter.

På et ukelangt arrangement med 150 besøkende viste Smurfit Kappa en rekke verktøy som er utviklet spesielt for e-handelssektoren. Ett av dem kan definere hvilken type emballasje som kreves for at produktet ikke skal skades på sin vei gjennom leveringskjeden.

eSmart skal veilede kundene i e-handel
Et annet verktøy kickstarter prosessene for å sikre formålstjenlige automatiseringsløsninger. For å vise hvordan salget kan drives i alle kanaler, viste Smurfit Kappa sin strategi for forbrukerrettet design.

Alle tjenestene som ble vist i løpet av uken inngår i eSmart, som er utformet av Smurfit Kappa for å veilede bedriftene gjennom det utfordrende e-handelslandskapet.

– Vårt e-handelsarrangement viser vår tilpasning til e-handelssektoren som en helhet. Å undersøke hvordan emballasjen kan øke nettsalget er relevant for en svært bred målgruppe, noe som ble tydelig for oss ved at arrangement raskt ble fullbooket, sier Arco Berkenhorst, sjef for innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa.

Avmystifisering av e-handel
– Alle samtaler vi har hatt denne uken forsterker det faktum at mennesker ønsker en datadrevet strategi for å avmystifisere alle aspekter ved emballasje for e-handel. De vet at det er bra å bruke verktøy og teknologi som er utviklet for å innfri alle krav i denne voksende sektoren, fortsetter Berkenhorst-

Smurfit Kappa arbeider med 70 prosent av de ledende europeiske e-handelsvaremerkene. Tjenesten e-Smart har hjulpet bedriftene å forandre sin emballasje på en måte som gir økt salg.

Smurfit Kappa er verdens største produsent av papirbasert emballasje og har 45.000 ansatte ved cirka 370 produksjonsanlegg i 34 land, deriblant en fabrikk på Hønefoss i Norge.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar