Smurfit Kappa viste nye og innovative konsepter og tjenester på et arrangement der de demonstrerte hvordan emballasje differensierer e-handelsprodukter.
På et ukelangt arrangement med 150 besøkende viste Smurfit Kappa en rekke verktøy som er utviklet spesielt for e-handelssektoren. Ett av dem kan definere hvilken type emballasje som kreves for at produktet ikke skal skades på sin vei gjennom leveringskjeden.
eSmart skal veilede kundene i e-handel
Et annet verktøy kickstarter prosessene for å sikre formålstjenlige automatiseringsløsninger. For å vise hvordan salget kan drives i alle kanaler, viste Smurfit Kappa sin strategi for forbrukerrettet design.
Alle tjenestene som ble vist i løpet av uken inngår i eSmart, som er utformet av Smurfit Kappa for å veilede bedriftene gjennom det utfordrende e-handelslandskapet.
– Vårt e-handelsarrangement viser vår tilpasning til e-handelssektoren som en helhet. Å undersøke hvordan emballasjen kan øke nettsalget er relevant for en svært bred målgruppe, noe som ble tydelig for oss ved at arrangement raskt ble fullbooket, sier Arco Berkenhorst, sjef for innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa.
Avmystifisering av e-handel
– Alle samtaler vi har hatt denne uken forsterker det faktum at mennesker ønsker en datadrevet strategi for å avmystifisere alle aspekter ved emballasje for e-handel. De vet at det er bra å bruke verktøy og teknologi som er utviklet for å innfri alle krav i denne voksende sektoren, fortsetter Berkenhorst-
Smurfit Kappa arbeider med 70 prosent av de ledende europeiske e-handelsvaremerkene. Tjenesten e-Smart har hjulpet bedriftene å forandre sin emballasje på en måte som gir økt salg.
Smurfit Kappa er verdens største produsent av papirbasert emballasje og har 45.000 ansatte ved cirka 370 produksjonsanlegg i 34 land, deriblant en fabrikk på Hønefoss i Norge.