Emballasje er viktig for å skille produkter i e-handel

PUBLISERT: 13 mars 2018
OPPDATERT: 26 januar


Smurfit Kappa viste nye og innovative konsepter og tjenester på et arrangement der de demonstrerte hvordan emballasje differensierer e-handelsprodukter.

På et ukelangt arrangement med 150 besøkende viste Smurfit Kappa en rekke verktøy som er utviklet spesielt for e-handelssektoren. Ett av dem kan definere hvilken type emballasje som kreves for at produktet ikke skal skades på sin vei gjennom leveringskjeden.

eSmart skal veilede kundene i e-handel
Et annet verktøy kickstarter prosessene for å sikre formålstjenlige automatiseringsløsninger. For å vise hvordan salget kan drives i alle kanaler, viste Smurfit Kappa sin strategi for forbrukerrettet design.

Alle tjenestene som ble vist i løpet av uken inngår i eSmart, som er utformet av Smurfit Kappa for å veilede bedriftene gjennom det utfordrende e-handelslandskapet.

– Vårt e-handelsarrangement viser vår tilpasning til e-handelssektoren som en helhet. Å undersøke hvordan emballasjen kan øke nettsalget er relevant for en svært bred målgruppe, noe som ble tydelig for oss ved at arrangement raskt ble fullbooket, sier Arco Berkenhorst, sjef for innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa.

Avmystifisering av e-handel
– Alle samtaler vi har hatt denne uken forsterker det faktum at mennesker ønsker en datadrevet strategi for å avmystifisere alle aspekter ved emballasje for e-handel. De vet at det er bra å bruke verktøy og teknologi som er utviklet for å innfri alle krav i denne voksende sektoren, fortsetter Berkenhorst-

Smurfit Kappa arbeider med 70 prosent av de ledende europeiske e-handelsvaremerkene. Tjenesten e-Smart har hjulpet bedriftene å forandre sin emballasje på en måte som gir økt salg.

Smurfit Kappa er verdens største produsent av papirbasert emballasje og har 45.000 ansatte ved cirka 370 produksjonsanlegg i 34 land, deriblant en fabrikk på Hønefoss i Norge.

 

 

Les mer

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller

Siste nytt

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller