EGP partnersertifikat utstedt til RKW Finland

PUBLISERT: 8 oktober 2018
OPPDATERT: 26 januar


Den finske emballasjefilmprodusenten RKW Finland mottok EGP partnersertifikat i september 2018 for implementering av en grønnere flexografiprosess.

Sertifikatet ble utstedt av Mervaco, som er en pioner i EGP-teknologi. Sammen med Mervaco og Siegwerk har RKW Finland tatt i bruk EPG (Expanded Gamut Printing).

Bevis på kvalitet
Sertifikatet er gitt for den høye kvaliteten og fremragende prosesseffektiviteten på trykkingen.Det er også et bevis på at emballasjetrykket som er gjort med EGP-teknologi har vært utmerket i batch etter batch.

Mervacos og deres amerikanske partnerselskap CSW Graphics’ innføring av EGP i emballasjetrykk har kommet til det stadiet der de utsteder sertifikater til trykkerier. Ved sertifiseringen blir trykkerienes bruk av EGP-teknologi testet og evaluert utfra forskjellige utførte emballasjeoppdrag.

Den moderne trykkeprosessene gir høyere kvalitet og en grønnere emballasjeproduksjon, noe merkevareeiere er ute etter.

Flere fargenyanser
EGP-teknologi gir effektiv, høykvalitets trykk og er mer økologisk uten manuell blanding av trykkfarger. Forutsigbare og presise merkevarefarger oppnås med digitalt assistert blanding.

Fargeutvalget forsterkes med OGV (oransje, grønn, fiolett), og dette mer en doblere antall fargenyanser sammenlignet med fargeseriene Pantone+. EGP digital fargeblanding gjør at merkefarger som har blitt hemmet av CMYK-metoden kan reproduseres mer kontrollert.

EGP-teknologi gir også mulighet for samtidig trykking av forskjellige motiver. Mervareeiere i Finland og andre steder i verden er i ferd med å gå over til EGP, ifølge Mervaco.

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors