Lexit Group mener at kundene kan klare seg med dem som eneste leverandør av datafangst, produktmerking, etiketter, handelsløsninger og programvare.
Alle virksomheter ønsker effektiv produksjon og nøyaktige prosesser som gir et sluttprodukt med høy kvalitet. Lexit Group er en totalleverandør som hjelper bedrifter med å nå disse målene.
Nordic Lunch
– Vi ønsker at kundene skal få alt de trenger hos oss. Vi har en rekke forskjellige avdelinger som alle har ekspertise på sine felt, noe som gir oss tyngde i forhold til bredden av produkter og skreddersydde løsninger vi leverer, sier salgskonsulent Thomas Sørlie.
En av aktørene som har et tett samarbeid med Lexit Group er Nordic Lunch AS. Selskapet produserer blant annet salater, baguetter og burritos til dagligvare- og servicehandelen, og forventer i år en omsetning på rundt 235 millioner kroner.
Lexit Group leverer 30 forskjellige etikettvarianter til ferskmatprodusenten, samt håndterminaler med to forskjellige softwareløsninger for etiketthåndtering og lagerstyring av emballasje og råvarer.
Automatisering
Lexit Group har utviklet et eget digitalt etiketthåndteringssystem som automatiserer og forenkler produksjonen av etiketter. Nordic Lunch og andre kunder kan følge prosessen online, hvor de også godkjenner nye forslag til design og layout.
– Våre etiketter designes av Lexit Group eller gjennom et designbyrå. Alt går inn i online-systemet, hvor vi godkjenner og bestiller. Det er en prosess som flyter veldig bra. Det er høyt nivå på produksjonen, og god service, sier driftscontroller Ida Fosso Jacobsen i Nordic Lunch.
Softwareløsningen LexWarehouse brukes for å registrere lagertransaksjoner, og kan benyttes sammen med håndholdte eller truckmonterte terminaler. Nordic Lunch anskaffet dette systemet i august.
Fullstendig kontroll
– Vi skanner råvarer og emballasje ved innkomst, og når varene går inn i produksjon. Det gir oss fullstendig kontroll over lagerbeholdning på råvarer og emballasje. Neste steg blir å koble råvarer mot hver enkelt produksjonslinje, forklarer Fosso Jacobsen.
– Da vil systemet vite hvilke råvarer en baguett er sammensatt av, og hvilken batch den tilhører. Systemet gir sporbarhet gjennom hele linjen.
Lexit Group har levert tjenester til Nordic Lunch siden 1996, og er en nær støttespiller også i dag.
Salgskonsulent Sørlie slår fast at Lexit Group alltid skal være tilgjengelig for sine kunder.
– Det er viktig for oss å ha tette relasjoner, slik at kunden blir ivaretatt. De skal oppleve at de får service uansett når de måtte trenge det, og at de kan stole på oss i en krise, sier han.