Ecolean ekspanderer med ny fabrikk i Sør-Sverige

PUBLISERT: 28 august 2018
OPPDATERT: 26 januar
|

På en tomt på 30.000 kvm i Landskrona i Sverige bygger Ecolean, produsent av lettvektemballasje for flytende næringsmidler, en ny fabrikk.

Ekspansjonen er en del av selskapets ambisiøse vekststrategi. Den økte kapasiteten kommer godt med for å møte etterspørselen fra produsenter av flytende næringsmidler etter innovative emballasjeløsninger med lav vekt.

Kan utvide arealet ytterligere
Etter avtalen som er inngått, kan Ecolean utvide området med ytterligere 30.900 kvadratmeter når behovet melder seg i framtiden.

– Som en del av vår pågående vekststrategi, vil investeringen på 25-30 millioner euro gjøre oss i stand til å fortsette være et selskap som vokser og utvides raskt, sier Peter L. Nilsson, CEO i Ecolean Group.

– Den nye produksjonsfabrikken vil være i drift fra 2020, og vi forventer til å skape rundt 100 nye arbeidsplasser i løpet av få år.

20 km sør for Helsingborg
Den nye produksjonsfabrikken vil ligge 20 km sør for Helsingborg, der selskapets hovedkvarter og en av de eksisterende fabrikkene også er lokalisert. Ecolean har nå 400 ansatte, hvorav halvparten jobber i Helsingborg.

I tillegg til Sverige, har Ecolean en fabrikk i Kina og en fabrikk under bygging i Pakistan, som er beregnet å starte opp i 2019. Ecolean samarbeider med ledene merkevareeiere i cirka 30 land og har 11 salgskontorer rundt om i verden.

Ecoleans lettvektemballasje er laget av så lite råvarer som mulig, noe som gir lav miljøpåvirkning gjennom emballasjens livssyklus. Både selskapet og deres emballasjeløsninger har en bærekraftig profil som appellerer til ledende merkevarer for flytende matvarer globalt.

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl