EasyPack Packaging satset tidlig på V-shapes Alpha-maskin

PUBLISERT: 5 mars 2021
OPPDATERT: 26 januar

|||

V-shapes leverer vertikalt integrerte pakkemaskiner for engangsdoser. Det sør-afrikanske selskapet EasyPack Packaging har kjøpt deres Alpha-maskin.


Det typiske for V-Shapes emballasjer er at de kan åpnes med en hånd. Selskapet produserer emballasje for håndhygiene, i tillegg til å pakke og eksportere matprodukter som honning, peanøttsmør, smør, grappa, olivenolje og andre flytende og halvfaste matvarer.

Ba V-Shapes lage en bedre løsning
V-Shapes-posene kan åpnes og produktet kan tømmes ut med en hånd.

– Jeg har kjent Burattini-familien i mange år, sier Hennie du Plessis, CEO i EasyPack Packaging.

– Italienerne er best på å produsere pakkemaskiner, så jeg spurte avdøde Antonio og hans sønn i 2005 om vi kunne lage en bedre løsning for poser med engangsdoser. Behovet for dette dukket opp da min kone brakk en tann under forsøket på å åpne en liten ketchupemballasje.

Hennie du Plessis har fortid som rakettforsker og har doktorgrad i petrokjemi. Da Christian Burattini ble en av grunnleggerne av V-Shapes, ble EasyPack Packaging en av de første kundene.

– Vi installerte Alpha-maskinen i 2018, som den andre i verden, forteller Hennie du Plessis. – Med denne 6-baners maskinen kan vi produsere 350.00 engangsdoseemballasjer om dagen.

Kan fylles helt opp til kantene
Hennie du Plessis og Christian Burattini, CEO i V-Shapes.

V-Shapes-emballasjene kan fylles helt opp og at kantene kan forsegles selv om det er produkt i kontamineringsområdet.

– Det eliminerer behovet foret ekstra luftrom i emballasje og gjør det mulig å fylle eksakt dose hver gang. Avhengig av produktet kan luft i emballasje redusere holdbarheten og kvaliteten på det pakkede produktet. Du kan også pakke det samme volumet på mindre plass, sier du Plessis.

En 6-baners Alpha-maskin kan produsere 350.00 engangsdoseemballasjer om dagen.

 

 

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl