E-handelseske med unik åpning for luksusprodukter 

PUBLISERT: 26 september 2018
OPPDATERT: 26 januar
|

Netthandelen øker også for luksusprodukter, og derfor har Metsä Board utviklet en spesiell emballasje laget av såkalt «E-well» bølgepapp.

Esken er ment å beskytte eksklusive produkter og samtidig overføre merkevarefølelsen til mottakeren. En trekkmekanisme gir en spesiell opplevelse når esken åpnes og innholdet kommer opp.

Luksusvarer får også krav på seg
Bærekraft er en langsiktig trend som stiller større krav til varemerkeeiere av luksusvarer til å redusere emballasjens miljøpåvirkning. Netthandel med luksusvarer øker, og det krever stabile esker for direkteleveranse av varer til forbrukernes dør.

Vel framme hos kunden kan en uventet opplevelse ved åpningen skape et minneverdig inntrykk. Like viktig som å skape følelser for varemerket er hensynet til å beskytte produktet hele veien til mottakeren.

Metsä Board Design Services har utformet en emballasje i materialer som klarer disse kravene. Esken er laget av E-well bølgepapp som gjør den stiv og robust. Esken beskytter ømtålige produkter under frakt men kan også brukes som selgende butikkemballasje.

Overraskende åpningsmekanisme
Trekkmekanismen gjør åpningen av esken til en overraskende opplevelse. Ved å trekk i en flik, kommer nemlig produktene automatisk opp av esken, som er formet slik at den ikke kan gjenlukkes når forseglingen er brutt.

– Emballasjen er produsert av hvit kraftliner og kartong fra Metsä Board, forteller Leena Yliniemi, Technical Marketing Director hos Metsä Board. 

Topplineren Prime WKL 185 g/m2 trykkes i offset og lamineres på enkel bølgepapp som består av Natural WKL 100 g/m2 som fluting og Natural WKL 130 g/m2 som innerliner. Innredningen er laget av kartongen Pro FBB Bright 320 g/m2.

Konverteringen er utført hos Orapac i Finland.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar