Duni Group lanserer Octaview, en ny emballasjeserie for kalde retter med forbedret resirkulerbarhet og lavere klimapåvirkning. Emballasjen er laget av APET og har en grå bunn i stedet for svart, noe som gjør den synlig i optiske sorteringssystemer og dermed enklere å resirkulere. Samtidig er designet oppdatert for bedre ytelse og presentasjon.
Octaview er Duni Groups eget design, utviklet basert på kundeinnsikt og utviklet for å møte høye krav til både bærekraft og funksjonalitet for å sette maten i sentrum. Et krystallklart, duggfritt lokk fremhever maten fra alle vinkler, mens den sjenerøse displayflaten gir plass til en elegant presentasjon. Det oppdaterte designet gjør håndteringen enklere på kjøkkenet og i butikken, samtidig som presentasjonen av innholdet blir mer attraktiv. Serien er optimalisert for stabelbarhet og sikker transport, med et lekkasjesikkert lokk som beskytter innholdet.
Den nye emballasjeserien er laget av APET, noe som gjør emballasjen enklere å resirkulere sammenlignet med tidligere Octaview-utgaver laget av PS. Bunnen har også endret seg fra svart til grå, slik at den kan identifiseres i optiske sorteringssystemer og sorteres riktig for resirkulering. Beregninger ved hjelp av Duni Groups CO2-kalkulator, bekreftet av Carbon Trust, viser at endringene til sammen reduserer CO₂e-utslippene med opptil 78 prosent sammenlignet med den forrige Octaview-utgaven.
– Octaview er utviklet for å møte kundenes behov for bærekraftige løsninger som fungerer i praksis. Ved å kombinere forbedret resirkulerbarhet med et design som fremhever maten og forenkler håndteringen, viser vi at bærekraft og funksjon kan gå hånd i hånd», sier Nicklas Lauwell, Chief Officer Food Packaging Solutions, Duni Group.
Serien er rettet mot aktører innen dagligvare- og cateringsektoren og tilbys i 11 forskjellige størrelser og formater for kalde retter. Lanseringen utfyller Dunis sortiment for varme måltider og skaper en komplett løsning for bærekraftig takeaway-emballasje.








