Disse fikk Platinum-priser i årets Pentawards

PUBLISERT: 29 september 2015
OPPDATERT: 26 januar
||||

Vinnerne av de fem kategoriene i Pentawards får utmerkelsen Platinum Pentaward. Her er de fem vinnerne i årets konkurranse.

Drikkevarer
I kategorien Drikkevare var et kinesisk mineralvann som fikk Platinum-trofeet for Nongfu Spring – mineralvann fra Changbai-fjellene. Flaskene har et vakkert, etset motiv og er designet av det britiske designbyrået Horse.

Andre markeder
Otvetdesign fra Russland vant kategorien «Andre markeder» med annerledes og morsomme emballasje for det tsjekkiske pumpeforetaket Ingro Machine.

Næringsmidler
Kategorien for næringsmidler ble vunnet av thailandske Promt Design og deres frukt- og bæremballasje for britiske JL Fruits varemerke Signature.

Kroppspleie
Frukt- og bærmotivet dukker også opp i vinneremballasjen i kategorien for kroppsprodukter, hvor Platinumprisen ble vunnet av japanske Latona Marketings serie med toalettpapirruller. I The Fruit Toilet Paper er dorullene pakket inn i papir med frukt- og bærmotiv og er beregnet som gaveartikler…

Luksuskategorien
Det franske designbyrået Partisan du Sens vant luksuskategorien med sin ytteremballasje for konjakken Martell som fyller 300 år og inngår i Pernod Ricard-gruppen.

 

 

 

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa