
Vinnerne av de fem kategoriene i Pentawards får utmerkelsen Platinum Pentaward. Her er de fem vinnerne i årets konkurranse.
Drikkevarer
I kategorien Drikkevare var et kinesisk mineralvann som fikk Platinum-trofeet for Nongfu Spring – mineralvann fra Changbai-fjellene. Flaskene har et vakkert, etset motiv og er designet av det britiske designbyrået Horse.
Andre markeder
Otvetdesign fra Russland vant kategorien «Andre markeder» med annerledes og morsomme emballasje for det tsjekkiske pumpeforetaket Ingro Machine.
Næringsmidler
Kategorien for næringsmidler ble vunnet av thailandske Promt Design og deres frukt- og bæremballasje for britiske JL Fruits varemerke Signature.
Kroppspleie
Frukt- og bærmotivet dukker også opp i vinneremballasjen i kategorien for kroppsprodukter, hvor Platinumprisen ble vunnet av japanske Latona Marketings serie med toalettpapirruller. I The Fruit Toilet Paper er dorullene pakket inn i papir med frukt- og bærmotiv og er beregnet som gaveartikler…
Luksuskategorien
Det franske designbyrået Partisan du Sens vant luksuskategorien med sin ytteremballasje for konjakken Martell som fyller 300 år og inngår i Pernod Ricard-gruppen.