Disney og Tetra Pak jobber sammen om leken kartong

PUBLISERT: 30 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar
||

Walt Disney Company Nordic og Tetra Pak North Europe inngår samarbeid for å lage emballasje med kjente Disney-figurer som skal være leken, bærekraftig og god for forbrukerne.

Tetra Pak og Disney ser med spenning fram mot å utforske de uendelige mulighetene for innpakking av produkter til konsumenter i mat- og drikkevarebransjen i de nordiske og baltiske markedene med hjelp av de berømte Disney-karakterene.

Kreativ kommunikasjon
Kartongemballasjen er ikke bare en bærer av ernæringsinformasjon som fremmer informerte valg, men viser også vei i forhold til kreativ kommunikasjon.

Målet for samarbeidet mellom Tetra Pak og Disney er å gi forbruker muligheten til å ta bedre valg i en miljømessig smart innpakning ved hjelp av kjente karakterer som Donald Duck, Buzz Lightyear, Elsa & Anna, the Avengers og Marvel’s Spider-Man.

– Som et selskap som har feiret kraften i fantasien og de magiske øyeblikkene i snart et århundre, vet vi at rollefigurer og historiefortelling ikke bare er en morsom del av livet, men faktisk er en sterk kraft,  sier Casper Bjørner, Country Manager, The Walt Disney Company Nordic.

– Vi vil bruke denne kraften til å oppmuntre familier til en sunnere livsstil. Jeg er glad vi kan utforske denne muligheten med Tetra Pak, et selskap med produkter og verdier jeg beundrer

Disney-magi på emballasjen
Samarbeidet vil gjøre det mulig for flere selskaper å styrke den stadig viktigere sammenhengen mellom produkt, merke og emballasje ved bruk av magien til Disney, Star Wars eller Marvel i innpakningen.

Balanserte valg, bærekraft og lekenhet vil være viktige pilarer i samarbeidet mellom Tetra Pak og Disney.

– Vi ser tydelig at sluttforbruker stadig blir mer bevisste og legger stolthet i å gjøre veloverveide, bærekraftige og sunne valg knyttet til mat og drikke, sier Johan Rabe, MD Tetra Pak Nord-Europa.

– Vi ønsker å støtte opp om denne retningen og fortsette å tilby innovativ og bærekraftig produktinnpakning. Med den magiske Disney-komponenten kan vi gjøre ernæringsmessige valg enda mer attraktive

Skal fremme sunne valg
Samarbeidet er en del av The Walt Disney Companys «Healthy Living»- engasjement, som ved hjelp av sin enorme rekkevidde, populære karakterer og historier vil gjøre det enklere og mer moro for familiene å ta sunne valg.

Disney har også en uttalt ambisjon om å «gjøre hva som er bra for deg, moro for deg», som er en perfekt match med Tetra Paks grunnleggende prinsipp “Protects What’s Good”.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar