Disney og Tetra Pak jobber sammen om leken kartong

PUBLISERT: 30 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar
||

Walt Disney Company Nordic og Tetra Pak North Europe inngår samarbeid for å lage emballasje med kjente Disney-figurer som skal være leken, bærekraftig og god for forbrukerne.

Tetra Pak og Disney ser med spenning fram mot å utforske de uendelige mulighetene for innpakking av produkter til konsumenter i mat- og drikkevarebransjen i de nordiske og baltiske markedene med hjelp av de berømte Disney-karakterene.

Kreativ kommunikasjon
Kartongemballasjen er ikke bare en bærer av ernæringsinformasjon som fremmer informerte valg, men viser også vei i forhold til kreativ kommunikasjon.

Målet for samarbeidet mellom Tetra Pak og Disney er å gi forbruker muligheten til å ta bedre valg i en miljømessig smart innpakning ved hjelp av kjente karakterer som Donald Duck, Buzz Lightyear, Elsa & Anna, the Avengers og Marvel’s Spider-Man.

– Som et selskap som har feiret kraften i fantasien og de magiske øyeblikkene i snart et århundre, vet vi at rollefigurer og historiefortelling ikke bare er en morsom del av livet, men faktisk er en sterk kraft,  sier Casper Bjørner, Country Manager, The Walt Disney Company Nordic.

– Vi vil bruke denne kraften til å oppmuntre familier til en sunnere livsstil. Jeg er glad vi kan utforske denne muligheten med Tetra Pak, et selskap med produkter og verdier jeg beundrer

Disney-magi på emballasjen
Samarbeidet vil gjøre det mulig for flere selskaper å styrke den stadig viktigere sammenhengen mellom produkt, merke og emballasje ved bruk av magien til Disney, Star Wars eller Marvel i innpakningen.

Balanserte valg, bærekraft og lekenhet vil være viktige pilarer i samarbeidet mellom Tetra Pak og Disney.

– Vi ser tydelig at sluttforbruker stadig blir mer bevisste og legger stolthet i å gjøre veloverveide, bærekraftige og sunne valg knyttet til mat og drikke, sier Johan Rabe, MD Tetra Pak Nord-Europa.

– Vi ønsker å støtte opp om denne retningen og fortsette å tilby innovativ og bærekraftig produktinnpakning. Med den magiske Disney-komponenten kan vi gjøre ernæringsmessige valg enda mer attraktive

Skal fremme sunne valg
Samarbeidet er en del av The Walt Disney Companys «Healthy Living»- engasjement, som ved hjelp av sin enorme rekkevidde, populære karakterer og historier vil gjøre det enklere og mer moro for familiene å ta sunne valg.

Disney har også en uttalt ambisjon om å «gjøre hva som er bra for deg, moro for deg», som er en perfekt match med Tetra Paks grunnleggende prinsipp “Protects What’s Good”.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red