Systech skal levere merkevarebeskyttelse på OZNaturals serie med hudpleieprodukter for å beskytte dem mot forfalskninger og kopiering.
Systech Brand Protection Suite er en kraftig plattform og helintegrert løsning som gir visibilitet og datadrevet produktinnsikt gjennom hele verdikjeden. Dette skjer via en enkel strekkode på emballasjen, Ifølge selskapet.
OZNaturals produserer rimelige hudpleieprodukter som de hevder kombinerer vitenskap med naturens krefter. Gjennom de siste seks årene har de bygget opp et globalt distribusjonsnettverk, og de selger nå i over 80 land.
Proaktiv tilnærming
Etter hvert som det internasjonale salget har økt, har selskapet bestemt seg for en proaktiv tilnærming for å avverge forfalskninger og kopiering av produktene.
– Selskapet er grunnlagt i troen på at forbrukerne fortjener høyeffektive og tryggere hudprodukter, sier Mike Small, CFO i OZNaturals.
– Vi valgte Systech Brand Protection Suite fordi den gir en effektiv mulighet for kundene å sjekke autentisiteten på vår nåværende emballasje. Løsninger benytter trykte strekkoder, noe som betyr at man ikke trenger å innføre brikker eller andre materialer i emballasjen.
– Det gjør det enkelt for distributører og lojale kunder å sjekke autentisiteten.
e-Fingerprint®
Systechs teknologi gjør strekkoden eller QR-koden på en eksisterende forpakning om til et unikt fingeravtrykk (e-Fingerprint®) som ifølge selskapet er umulig å kopiere. En uavhengig rapport fra Salt Hill Statistical Coansulting bekrefter at det er svært små sjanser for at et forfalsket produkt blir autentisert som ekte (1 per 55 kvadrillioner produkter).
Ved å bruke en app på en smarttelefon kan forbrukere, distributører og inspektører øyeblikkelig autentisere produkter hvor som helst i verdikjeden. Dette viser også hvem som har produsert og sendt varene på hvilket tidspunkt til hvilken kunde.
– Vi er glade for å kunne hjelpe QZNaturals med å sikre at hvert produkt er beskyttet mot forfalskning og kopiering på sin vei fra fabrikken til handelen og forbrukerne, sier Joe Belenardo, senior vice president i Systech.
Blir en del av Markem Imaje
Markem Imaje har bekreftet at Dover Corporation har kjøpt Systech, som dermed blir en del av Dovers Markem Imaje forretningsenhet. Markem Imaje skal kombinere sin rådgivnings- og servicedivisjon med Systech for å skape en integrert organisasjon under varemerket Systech.
Systech er medlem i AIPIA, foreningen for aktiv og intelligent emballasje.