Den nye konsernsjefen er på plass i TINE fra 2. januar

PUBLISERT: 6 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar

Gunnar Hovland, konsernsjef i Tine.

Gunnar Hovland (53) er på plass som ny konsernsjef i Tine. Han kommer fra stillingen som administrerende direktør i BN Bank og etterfølger Hanne Refsholt. 

– Jeg har virkelig sett frem til denne dagen, og endelig er vi i gang, sier Hovland, som begynte i sin nye jobb 2. januar 2019.

Fram til 2008 hadde Hovland ulike lederstillinger i verdikjeden til Tine, og er således ikke et nytt ansikt for selskapet. Siden 2008 har han vært leder i selskapene Trondheim Kraft, Fjordkraft og BN Bank.

Effektivisert industri
Mye har skjedd de ti årene Hovland har vært ute av Tine. Konkurransen har økt betydelig både fra nasjonale og internasjonale aktører, samtidig med fallende melkeforbruk. 

Tine har samtidig jobbet med effektivisering av industrien, noe som har styrket resultatene de senere årene på tross av fallende markedsandeler og redusert melkeforbruk. Styret ønsker å forsterke selskapets kommersielle arbeid med å være kundenes foretrukne valg i våre markeder fremover.

– Gunnar Hovland kan vise til betydelig kommersiell suksess i sterkt konkurranseutsatte bransjer. Vi er sikre på at hans erfaring og kompetanse vil bidra til å styrke Tines konkurransekraft fremover, sier styreleder Trond Reierstad.

En av Norges sterkeste merkevareleverandører
Hovland er klar over at norsk matproduksjon står overfor betydelige utfordringer, men slår fast at TINE er en av Norges sterkeste merkevareleverandører med betydelig innovasjonskraft og offensive ambisjoner både nasjonalt og internasjonalt.

– Jeg gleder meg til å lede selskapet i tett samarbeid med kompetente medarbeidere, kunder, forbrukere og eiere. TINE har mange sterke merkevarer og et fantastisk grunnlag som jeg ser frem til å bygge videre på, sier Hovland.

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x