- Den beste messen noen gang, mener messegeneral

PUBLISERT: 12 februar 2019
OPPDATERT: 26 januar

|||

Lexit Group avholdt i slutten av januar sin årlige messe for kunder og samarbeidspartnere, denne gangen på Felix Konferansesenter i Oslo.

Det viste seg også i år å bli en stor suksess for alle de involverte. 

– Årets messe har vært vår beste noen gang, sier salgssjef for datafangst, og messegeneral Svein Lauritsen hos Lexit Group. 

Godt forberedt
– Vi føler oss privilegerte som år etter år kan arrangere denne fagdagen og samle så mange av våre forbindelser – både nye og godt etablerte kontakter gjennom flere år.

– Vi var enda bedre forberedt som messeholdere denne gangen, hvor vi i større grad presenterte hele verdikjeden vår samt fokuserte på software-løsninger i alle ledd. Vårt nyeste suksessprodukt, SAS-løsningen, vakte stor interesse blant mange, som for øvrig både kunne teste live og se den i bruk. 

– Dette var en dag vi fikk mye ut av både faglig og sosialt sett, og alle tilbakemeldinger fra de besøkende har udelt vært positive.

Lexit Group som totalleverandør
Selskapet fokuserte denne gangen på å vise frem bredden i de forskjellige produktgruppene, og spesielt industriavdelingen presenterte i år flere av sine løsninger. Daglig leder Lasse Eriksen, forteller nettopp hvorfor dette ble et fokusområde og viktigheten av et slikt fokus; 

– Ved å vise frem hele bredden vår kan vi gi kundene noe ekstra som kanskje er vanskeligere å vise frem i hverdagen. En kunde kan vite at vi driver med POS, men de er kanskje ikke kjent med at vi også driver med RFID. 

– På denne måten kan vi løse andre behov enn det de i utgangspunktet kom for å finne ut av på messen, sa Eriksen.

Dette er også noe Mikael Thorsgaard, ansvarlig for software hos Lexit Group, erfarte på årets messe: 

– Når vi er ute hos kunder er det ofte et spesifikt mål som står i sentrum, og vi har derfor ikke alltid tid til å trekke inn andre produkter eller løsninger som kan være av interesse. Derimot vil en messe som dette gi både tid og rom til disse viktige samtalene. 

Samarbeid med SalMar
SalMar er en av verdens største og mest effektive produsenter av oppdrettslaks. De har lenge samarbeidet med Lexit Group og møtte også opp på årets messe;

– Å opprettholde de gode relasjonene som forbedrer den daglige kontakten mellom oss og Lexit Group var i fokus for oss på årets messe, sier Kent Vidar Johansen, IT-ansvarlig hos SalMar. 

– Samtidig var vi interesserte i å se nærmere på nye løsninger og nye produkter vi kan dra nytte av i fremtiden. Dette gjelder både software og hardware, men det er printere og håndterminaler vi er mest spente på å se nærmere på. 

Johansen forteller at han har hatt mye kontakt med industriavdelingen, som har en egen avdeling i Trondheim og dermed kort reisevei dersom noe skulle oppstå. – Senest et par dager før messa var de på plass for å løse en utfordring, noe vi setter stor pris på, sier han.

Nytt ERP-system til matleverandør
Jarl Eirik Bærø deltok fra Oluf Lorentzen, som er en av landets største leverandører av matvarer til dagligvaremarkedet. Med et produktsortiment på nærmere 3.000 varer er det mye å holde orden på. 

– Vi har samarbeidet med Lexit Group i snart tjue år nå og er veldig fornøyd. Lexit Group har god kunnskap om logistikk, printere og datafangst, samtidig som de er en bedrift i passe størrelse slik at vi blir tatt godt vare på. Vi har et veldig godt samarbeid og vet at vi får hjelp om det skulle brenne. Gode relasjoner og flinke folk er noe vi ikke tar for gitt og setter stor pris. 

På årets messe var det flere områder Bærø ønsket å utforske nærmere; 
– I år ønsket vi å se nærmere på teknologi og produkter knyttet til logistikk ettersom vi er i ferd med å bytte ut hele vårt ERP-system. Dette er noe vi ønsket å diskutere på messen så vel som å vedlikeholdet det gode forholdet vi har til Lexit Group. 

Ny messe neste år
Internt i Lexit Group var det entydig god stemning etter årets messe. Dagen ble en suksess også fra selskapets ståsted.

– Vi har igjen fått en bekreftelse på at dette er en messe som er kommet for å bli. Vi har fått mye skryt av både leverandører og kunder på at dette er et virkelig bra tiltak som de setter stor pris på. Vi håper mange vil ta turen tilbake og ser allerede frem til vi gjentar suksessen neste år, sier Svein Lauritsen.

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors