Crown viser fremtidens emballasje på ProSweets

PUBLISERT: 6 januar 2016
OPPDATERT: 26 januar


Emballasje med LED-lys og GiftTag-teknologi, som gjør det mulig å linke til et videobudskap via en QR-kode er blant nyvinningene som vises hos Crown på messen.

Crown Aerosols and Specialty Packaging Europe, som er en forretningsenhet i metallemballasjeprodusenten Crown Holdings, gir en visning av fremtidens emballasje på ProSweets, som arrangeres i Köln fra 31. januar til 3. februar 2016.

LED-lys og Gift-Tag
Her kan du blant annet få se emballasje med innebygget LED-lys, noe som gir et slående utseende på premium kjeks og godteriprodukter og får sesongvarer og begrensede opplag til å skille seg ut i hyllene.

Med GiftTag kan man ved å skanne en QR-kode på emballasjen få spilt av et videobudskap på smarttelefon.

Crown vil også vise en rekke av sine nyeste løsninger for godteriprodukter, som Seated End-serien kommer nå med både rektangulær og rund fasong. Selskapet presenterer også sine nye serviceløsninger for kunder ved design og produksjon av emballasje.

Hjelper kundene å skille seg ut
– Alle varemerker er unike, men for å forsterke identiteten trenger de en original og unik emballasje som vekker kundenes oppmerksomhet, sier Veronique Curulla, europeisk markedsdirektør i Crown Aeresols and Speciality Packaging Europe.

– Med vår ekspertise og teknologi kan vi hjelpe våre kunder å utvikle produkter og optimere produksjonslinjene, noe som gir den ro i sjelen når de lanserer nye emballasjeformater.

Crown leverer lettvekts metallemballasje som oppfyller alle relevante standarder og lovkrav for mattrygghet. Metallemballasje har glimrende barriereegenskaper og gir lang holdbarhet, siden maten er beskyttet både mot luft og lys.

Metallemballasje er 100 prosent gjenvinnbar.
 

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot