Crown viser frem en fargerik fremtid for drikkevare-emballasje på Drinktec 2017

PUBLISERT: 12 september 2017
OPPDATERT: 26 januar

||

Innovasjoner som bidrar til interaksjon med forbrukerne og trekker fokus på drikkevaremerkene er blant annet hva Crown vil vise på sin stand på Drinktec 2017.

Crown lanserer sin nye «Colorful Wold» drikkeboks med dekorativ finish i en serie som blant annet inkluderer den banebrytende Accents-serien. Her brukes forskjellig trykkteknologi til at 24 forskjellige design kan produseres i ett produksjonsløp.

Nytt designkonsept
Den nye serien er resultatet av design og utvikling hos Crowns egne designere og eksperter på trykkteknologi. På Drinktec-messen kan besøkende få innsikt i hvordan Crown har tatt designkonseptet fra den opprinnelige ideen til ferdige produkter.

Hylleappell blir stadig viktigere i dagens dagligvarehandel der forbrukere kan velge mellom stadig flere drikkevarer. Merkevareeierne må ta noen ekstra skritt for å overbevise forbrukerne om å kjøpe deres produkter, og nye dekormuligheter hjelper til å drive forbrukerengasjementet videre.

Et nøkkelelement på messen blir CrownConnect, en familie av teknologier som er designet for å øke interaktivitet i det digitale rommet, blant annet ved hjelp av Augmented Reality (AR) og Internet of Things (IoT).

Plattformen inkluderer

  • CrownSmart – en interaktiv applikasjon som lar merkevareeiere interagere med forbruker gjennom en unik kode på drikkeboksen.
  • SeeThrough – virtual reality som lar forbrukerne se innholdet i emballasjen.
  • Crown Secure –  et kodeskanningssystem som gir hver enkelt emballasje unik identitet ved hjelp av QR-kode. Dette lar produsenten lage et dataspor som beviser produktets autentisitet for forbrukerne. Dette kan også brukes ved tilbakekallinger.

Samarbeidsprosjekt
Crown har samarbeidet tett med EVRYTHNG, som er en partner for IoT Smart Platform, og britiske Zappar, som har laget en AR-app.

– Den store fordelen med disse teknologiene er at de gir umiddelbar forbindelse mellom merkevareeieren og forbrukeren, sier Matt Twiss, Marketing & Business Development Director i Crown Bevcan Europe and Middle East.

– Med produkter som er «Born Digital» har vi potensial til å levere applikasjoner, opplevelser og analyser i alle ledd av livssyklusen.

Eksperter vil være til stede på standen for å fortelle om alle mulighetene basert på de besøkendes individuelle krav.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex