Crown viser frem en fargerik fremtid for drikkevare-emballasje på Drinktec 2017

PUBLISERT: 12 september 2017
OPPDATERT: 26 januar

||

Innovasjoner som bidrar til interaksjon med forbrukerne og trekker fokus på drikkevaremerkene er blant annet hva Crown vil vise på sin stand på Drinktec 2017.

Crown lanserer sin nye «Colorful Wold» drikkeboks med dekorativ finish i en serie som blant annet inkluderer den banebrytende Accents-serien. Her brukes forskjellig trykkteknologi til at 24 forskjellige design kan produseres i ett produksjonsløp.

Nytt designkonsept
Den nye serien er resultatet av design og utvikling hos Crowns egne designere og eksperter på trykkteknologi. På Drinktec-messen kan besøkende få innsikt i hvordan Crown har tatt designkonseptet fra den opprinnelige ideen til ferdige produkter.

Hylleappell blir stadig viktigere i dagens dagligvarehandel der forbrukere kan velge mellom stadig flere drikkevarer. Merkevareeierne må ta noen ekstra skritt for å overbevise forbrukerne om å kjøpe deres produkter, og nye dekormuligheter hjelper til å drive forbrukerengasjementet videre.

Et nøkkelelement på messen blir CrownConnect, en familie av teknologier som er designet for å øke interaktivitet i det digitale rommet, blant annet ved hjelp av Augmented Reality (AR) og Internet of Things (IoT).

Plattformen inkluderer

  • CrownSmart – en interaktiv applikasjon som lar merkevareeiere interagere med forbruker gjennom en unik kode på drikkeboksen.
  • SeeThrough – virtual reality som lar forbrukerne se innholdet i emballasjen.
  • Crown Secure –  et kodeskanningssystem som gir hver enkelt emballasje unik identitet ved hjelp av QR-kode. Dette lar produsenten lage et dataspor som beviser produktets autentisitet for forbrukerne. Dette kan også brukes ved tilbakekallinger.

Samarbeidsprosjekt
Crown har samarbeidet tett med EVRYTHNG, som er en partner for IoT Smart Platform, og britiske Zappar, som har laget en AR-app.

– Den store fordelen med disse teknologiene er at de gir umiddelbar forbindelse mellom merkevareeieren og forbrukeren, sier Matt Twiss, Marketing & Business Development Director i Crown Bevcan Europe and Middle East.

– Med produkter som er «Born Digital» har vi potensial til å levere applikasjoner, opplevelser og analyser i alle ledd av livssyklusen.

Eksperter vil være til stede på standen for å fortelle om alle mulighetene basert på de besøkendes individuelle krav.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red