Covid-19 medfører nye krav til sikker og hygienisk emballasje

PUBLISERT: 9 november 2020
OPPDATERT: 26 januar

|

Pandemien åpner samtidig for å levere innovasjon til markedet, melder Plus Pack som lanserer en komplett emballasjeløsning for folk på farten.

Plus Pack Safe Snack er utviklet for å være et hygienisk og sikkert valg for forbrukere som inntar et måltid på farten. Dette er en komplett emballasjeløsning med en bærekraftig tregaffel i bunnen, melder Plus Pack.

De viser til en undersøkelse laget av Fact MR som spår vekst i markedet for måltider på farten med 6,3 prosent på verdensbasis frem til 2026. Samtidig har mange forbrukere økt søkelys på at emballasjeløsningen skal være så hygienisk som mulig, med minimert risiko for smitte.

Hygienisk måltid på farten

Plus Packs SafeSnack lages ved at en robotarm plasserer en tregaffel i bunnen på hver skål og påfører etikett. Det innebærer at måltidet kommer med en allerede innlagt tregaffel slik at kunden slipper å få den utlevert ved kassen i butikken.

Plus Pack mener at SafeSnack er ideell for matprodusenter som vil tilby en sikker og hygienisk løsning. Tregaffelen som er integrert i emballasjeløsningen er FSC-sertifisert.

– SafeSnack tilbyr markedet for snacks og små måltider en bærekraftig emballasjeløsning med en gaffel i tre, som er et fornybart materiale, sier Camilla Haustrup Hermansen, Direktør for forretningsutvikling i Plus Pack.

– Ved å velge en komplett næringsmiddelemballasje sikres forbrukeren et hygienisk måltid på farten, samtidig som at næringsmiddelprodusenten kan optimere egen produksjon. Dette er en innovasjon som skaper verdi for alle parter.

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red