Coop går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet i omdømme

PUBLISERT: 18 oktober 2018
OPPDATERT: 26 januar


84 prosent av de spurte i Ipsos store omdømmeundersøkelse for 2018 oppgir at de har et meget eller ganske godt inntrykk av Coop Norge. 

Det er en økning på syv prosentpoeng sammenlignet med fjorårets undersøkelse. Kraftig fremgang på flere områder gjør at Coop Norge går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet og helt til topps på listen over Norges best likte selskap.

Fantastisk tilbakemelding
– Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

– Våre ansatte står på hver eneste dag for at kundene, som også er våre medeiere, skal ha gode handleopplevelser. Våre egne målinger den siste tiden har også vist rekordhøy kundetilfredshet for flere av våre kjeder. 

– Ingen ting er bedre og gir en større giv i organisasjonen enn å få dette bekreftet i en omfattende undersøkelse der vi måles opp store, dyktige og svært godt likte aktører.

27 år på rad
Undersøkelsen til Ipsos har vært gjennomført i 27 år på rad, og 96 av de største norske virksomhetene er målt i årets undersøkelse. Coop har kraftig fremgang i befolkningens totalinntrykk og i underkategoriene som måles. 

Særlig er fremgangen god i kategoriene «reklame og informasjon» og «samfunnsansvar og moral».

– Vi er eid av kundene og derfor svært bevisst vårt ansvar i samfunnet. Vi har en stolt historie og ambisiøse tiltak innen samfunnsansvar og bærekraft, som er godt befestet i våre verdier. Fremgangen innen denne kategorien er spesielt gledelig, sier Stokke.

Totalinntrykk
Uansett alder, kjønn eller bosted scorer Coop høyt på totalinntrykk. Inntrykket av Coop er spesielt godt blant de under 25 år. Dette gleder også Coop-sjefen.

– Vi passerer 1,7 millioner medeiere i år, og yngre kunder utgjør den største andelen av våre nye medeiere. Vi opplever at de tiltrekkes av Coop som en annerledes aktør. Coop er delingsøkonomi i praksis, sier Stokke.

 

 

Les mer

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller

Siste nytt

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller