Coop går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet i omdømme

PUBLISERT: 18 oktober 2018
OPPDATERT: 26 januar


84 prosent av de spurte i Ipsos store omdømmeundersøkelse for 2018 oppgir at de har et meget eller ganske godt inntrykk av Coop Norge. 

Det er en økning på syv prosentpoeng sammenlignet med fjorårets undersøkelse. Kraftig fremgang på flere områder gjør at Coop Norge går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet og helt til topps på listen over Norges best likte selskap.

Fantastisk tilbakemelding
– Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

– Våre ansatte står på hver eneste dag for at kundene, som også er våre medeiere, skal ha gode handleopplevelser. Våre egne målinger den siste tiden har også vist rekordhøy kundetilfredshet for flere av våre kjeder. 

– Ingen ting er bedre og gir en større giv i organisasjonen enn å få dette bekreftet i en omfattende undersøkelse der vi måles opp store, dyktige og svært godt likte aktører.

27 år på rad
Undersøkelsen til Ipsos har vært gjennomført i 27 år på rad, og 96 av de største norske virksomhetene er målt i årets undersøkelse. Coop har kraftig fremgang i befolkningens totalinntrykk og i underkategoriene som måles. 

Særlig er fremgangen god i kategoriene «reklame og informasjon» og «samfunnsansvar og moral».

– Vi er eid av kundene og derfor svært bevisst vårt ansvar i samfunnet. Vi har en stolt historie og ambisiøse tiltak innen samfunnsansvar og bærekraft, som er godt befestet i våre verdier. Fremgangen innen denne kategorien er spesielt gledelig, sier Stokke.

Totalinntrykk
Uansett alder, kjønn eller bosted scorer Coop høyt på totalinntrykk. Inntrykket av Coop er spesielt godt blant de under 25 år. Dette gleder også Coop-sjefen.

– Vi passerer 1,7 millioner medeiere i år, og yngre kunder utgjør den største andelen av våre nye medeiere. Vi opplever at de tiltrekkes av Coop som en annerledes aktør. Coop er delingsøkonomi i praksis, sier Stokke.

 

 

Les mer

IPACK-IMA 2025 tilbyr gratis inngang

Med hallene fulle til randen og alle utstillingsflater utsolgt, er besøkskampanjen i full gang, og tilbyr gratis inngang for de som registrerer seg i løpet av februar måned.
IPACK-IMA 2025

Trumps stål- og aluminiumstoll kan gi flere PET-flasker

Donald Trumps handelstariffer, som inkluderer 25 prosent på stål og aluminium, kan bety at det vil bli produsert flere PET-flasker. Det melder avisen Washington Post.
coca-har

Storsatsing på drikkebegere i retursystem i Glasgow

Vi har fortalt om flere retur-/gjenbrukssystemer for kaffekopper og andre matserveringsbeholdere. Selv om mange av disse hadde bredere ambisjoner på regional eller til og med nasjonal skala (som ikke fungerte), er den siste trenden at "Closed Loop"-systemer skal rulles ut i et mer lokalt miljø som en by eller på et større sted.
Glasgow

Trump vil ikke ha "latterlig støtte til papirsugerør"

Stort og smått, slik kan man utvilsomt oppsummere Donald Trumps start på presidentperioden sin. Nå er sugerørene i fokus!
sugrorx

Siste nytt

IPACK-IMA 2025 tilbyr gratis inngang

Med hallene fulle til randen og alle utstillingsflater utsolgt, er besøkskampanjen i full gang, og tilbyr gratis inngang for de som registrerer seg i løpet av februar måned.
IPACK-IMA 2025

Trumps stål- og aluminiumstoll kan gi flere PET-flasker

Donald Trumps handelstariffer, som inkluderer 25 prosent på stål og aluminium, kan bety at det vil bli produsert flere PET-flasker. Det melder avisen Washington Post.
coca-har

Storsatsing på drikkebegere i retursystem i Glasgow

Vi har fortalt om flere retur-/gjenbrukssystemer for kaffekopper og andre matserveringsbeholdere. Selv om mange av disse hadde bredere ambisjoner på regional eller til og med nasjonal skala (som ikke fungerte), er den siste trenden at "Closed Loop"-systemer skal rulles ut i et mer lokalt miljø som en by eller på et større sted.
Glasgow

Trump vil ikke ha "latterlig støtte til papirsugerør"

Stort og smått, slik kan man utvilsomt oppsummere Donald Trumps start på presidentperioden sin. Nå er sugerørene i fokus!
sugrorx