Coca-Cola ruller ut papirbaserte KeelClip for multipacks i Europa

PUBLISERT: 4 desember 2020
OPPDATERT: 26 januar

Coca-Cola ruller ut KeelClip-løsninger på alle multipaccks med bokser på EU-markedet og Sveits.|

Irland, Nord-Irland og Østerrike er først ute når Coca-Cola ruller ut KeelClip-teknologien som skal erstatte 2.000 tonn med plastomslag på multipacks.

Coca-Cola skal erstatte plastomslag for alle multipacks med drikkebokser i EU. Det vil spare 3.000 tonn CO2 og 2000 tonn plast årlig, skriver Coca-Cola HBC på sine nettsider.

Den nye «Grip & Go»-emballasjen er resultatet av en investering på 15 millioner euro i strategisk partnerskap med Graphic Packaging International som en del av løftene fra Coca-Colas HBC og Coca-Cola Company om en mer bærekraftig tilnærming til bruk av emballasje. Utrullingen i selskapets EU-markeder pluss Sveits skal være fullført tidlig i 2022.

Papplokket gir plass for branding.
Som kjølen på en båt

KeelClip er en pappløsning som erstatter plastringer og omslag i plast på multipacks for drikkebokser. Den gir markedsføringsmuligheter som lignende pappløsninger ikke har.

Konseptet består av et papplokk som dekker toppen på boksene, og en klaff under midten av lokket som går mellom de to radene av bokser. Klaffen stabiliserer boksene på samme måte som en kjøl (keel) stabiliserer en båt.

KeelClip kan brukes på de aller fleste bokser og multipack-konfigurasjoner og kan påføres i den hastigheten som kreves i større tapperier. Dermed kan merkevareeierne presentere en premium og bærekraftig løsning med plass for branding og orientering av boksene.

– Ved å investere i denne nye og innovative teknologien kan vi direkte støtte våre kunder og deres kunder ved å tilby en mer bærekraftig emballasjeløsning, sier Marcel Martin, Group Supply Chain Director i Coca-Cola HBV.

– Samtidig innfrir leverer vi på vårt løfte om en mer positiv miljøpåvirkning.

KeelClip vant nylig prisen AmeriStar 2020.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar