Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 14 april 2025
OPPDATERT: 15 april
Foto: Coca-Cola

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte «Share a Coke»-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.

I butikker over hele landet skal 250 norske navn overta logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke». Også Coca-Cola Zero Sugar er med i kampanjen denne gangen.

– Vi har tatt utgangspunkt i topplistene over navn i Norge, for at flest mulig skal føle seg representert, sier Ena Dulas, Marketing Manager i Coca-Cola Norge.

– Også denne gangen er oppfordringen «Share a Coke», akkurat som i 2013. Vi håper folk får det morsomt med å se etter kjente navn på etikettene, og ikke minst – at de tar seg tid til å dele en drikke som har navnet til en de er glad i, med nettopp den personen, sier hun.

– For oss er det et stort skritt å la folks navn pryde etikettene, samtidig som vi fjerner vår ikoniske, velkjente logo. Dette blir en ny og personlig opplevelse av drikkene våre, for dem som ikke opplevde «Share a Coke» i forrige runde, fortsetter Dulas.

Fokus på fellesskap, og det å dele opplevelser

– Verden er mer digital nå enn i 2013. Gjennom «Share a Coke» vil vi si noe om at de beste minnene skapes gjennom å dele fellesskap og magiske øyeblikk med andre, utenfor skjermen. At du kan finne ditt eget navn på en flaske eller boks – og dele med venner, familie og andre som du finner navnet på – er for oss en konkret måte å gi uttrykk for dette, avslutter Dulas.

0,5 og 1,5 liters flasker og 0,33 liters bokser med «Share a Coke»-navn på Coca-Cola Zero Sugar og Coca-Cola blir tilgjengelige i norske butikker fra rundt påsketider. Foto: Coca-Cola.

Den første gangen Coca-Cola kjørte denne kampanjen var noe av et gjennombrudd for digitalprinting ettersom trykketeknologien ble veldig populær.

Siste nytt

Fullt hus da Pack for the Future kom til Norge

Grønt Punkt Norge: – Emballasjebransjen står overfor en bølge av nye krav. Vår jobb er å gjøre veien til gode løsninger enklere.
emballasjeutstillere
Fullt hus da Pack for the Future kom til Norge

Canon lanserer industriell bølgepapp-printer

Den svært automatiserte corrPRESS iB17 produserer kostnadseffektive korte og mellomstore opplag med raske behandlingstider og krever færre operatører og lavere ferdighetsnivåer, skriver Canon i en pressemelding.
Canon-corrPRESS-iB17_high-res_
Canon lanserer industriell bølgepapp-printer

Kunsten å tømme en messestand!

Packnews vekslet noen ord med Jesper Hammarstrand, administrerende direktør i InknArt, på slutten av Empack-messen. Han var generelt fornøyd med messen, og faktisk var standen fullstendig tømt.
Jesper-Hammarlund
Kunsten å tømme en messestand!

Alle de nominerte i Packnorth Awards

7. oktober publiserte vi alle vinnerne av årets Packnorth Award, som ble delt ut på Empack 1. oktober. Her kan du se hvilke konkurrerende bidrag som ble nominert i hver kategori.
PNA-Emblem
Alle de nominerte i Packnorth Awards

Les mer

Avery Dennisson inngår samarbeid om resirkulering

Avery Dennison Labels and Packaging Materials har inngått partnerskap med SOPREMA som en del av sitt AD Circular-resirkuleringsprogram for dekkpapir over hele Europa. Dette samarbeidet vil forvandle brukte glassin-liners til bærekraftig bygningsisolasjon.
AveryDennison_AD Circular-2025-Press Release-1500x900px-Option 2
Avery Dennisson inngår samarbeid om resirkulering

Durst lanserer G3-plattformen på et marked preget av kaos

På den nylig avsluttede Labelexpo i Barcelona introduserte Durst to nye maskiner basert på den nye G3-plattformen. Packnews fant ut litt mer om den.
durst-1x
Durst lanserer G3-plattformen på et marked preget av kaos

Xeikon introduserer TX300 med TITON

Xeikons TITON-teknologi, som opprinnelig ble introdusert for papirbaserte fleksible emballasjeapplikasjoner, har nå utviklet seg til vanlig etikettproduksjon.
Xeikon-titon
Xeikon introduserer TX300 med TITON

Ny teknikk for flersidige digitale etiketter presentert av Bobst

I forbindelse med en pressekonferanse på Labelexpo-standen presenterte selskapet BOBST Flexjet, ifølge deres uttalelse, en bransjeunik modul, en heldigital etikettløsning som gjør det mulig for konverterere å produsere digitale, flersidige etiketter.
Gruber
Ny teknikk for flersidige digitale etiketter presentert av Bobst