Clariant med nytt varemerke for fuktighetskontroll

PUBLISERT: 11 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Varemerket EQius skal nå brukes på legemiddelemballasje med fuktighetskontroll fra Clariant, verdensledende på spesialkjemikalier og legemiddelemballasje.

Det nye varemerket skal brukes på alle produkter og teknologi som benytter «equilibrium releative humidity»-stabilisering (ERH). Varemerket EQuis ble lansert på Pharmapack Europe 2018 i Paris 7.-8. februar.

Paraplyvaremerke
EQuis vil bli brukt som et paraplyvaremerke for produkters som nå markedsføres som EQ-Pak emballasje, EQ-Can kanner, EQ-Stopper lukkemekanismer og EQ-Bag poser. De forskjellige formene har til felles at fuktigheten i emballasjen kan skreddersys gjennom produktutviklingssyklusen.

– Da vi først lanserte EQ-konseptet kunne vi kun tilby to former – pakker og kanner, minnes Elisa le Floch, direktør for forretningsutvikling i Clariant Healthcare Packaging.

– Senere har vi doblet porteføljen av fuktighetskontrollerte emballasjeløsninger. I tillegg blir disse tilgjengelige over hele verden.

Opprettholder relativ fuktighet i emballasjen
EQuis-produktene lages med spesialutviklede sorbenter som kan slippe ut og absorbere fuktighet samtidig. Dermed kan de opprettholde den ønskede relative fuktigheten inni emballasjen.

Standardutgaven kan opprettholde ERH-nivåer på 10, 20 eller 30 prosent og beskytter ferdige produktene i flasker eller tuber. De kan også brukes til å beskytte ingredienser i form av pulver og kapsler i esker eller poser – før, under eller etter produksjon av tabletter eller fylling.

– Hydrolytisk degradering av medisiner kan håndteres ved å fjerne all fuktighet som kommer inn i emballasjen, forklarer Le Floch.

– Spesifikke medisinske egenskaper kan kreve at et spesifikt fuktighetsnivå opprettholdes under hele holdbarhetstiden på et produkt eller en ingrediens.

Mikropulver i inhalatorer og gelatinkapsler
Typiske eksempler på dette er mikropulver som brukes i inhalatorer eller gelatinkapsler. I disse og andre applikasjon kan for mye eller for lite fuktighet forårsake uakseptabel skade.

De eksisterende fuktighetsproduktene fra Clariant vil ikke forandres. Når varemerket EQuis er fullt etablert, skal de trykkes tydelig på hver enhet, noe som vil gjøre det enklere for kundene. Clariant tror også at det nye varemerket vil gi økt beskyttelse mot forfalskninger.

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl