Den chilenske vinprodusenten PengWine skal bruke NFC-løsning fra Thinfilm på sine flasker for å opplyse og utdanne forbrukere gjennom konkurranser.
Pengwine produserer 5-stjerners viner og planlegger å bruke Thinfilms SpeedTap-brikker på kampanjer i Asia og Stillehavsregionen. De smarte brikkene skal brukes til å opplyse forbrukerne og invitere dem med på konkurranser der de kan vinne priser.
Forbrukerkontakt
For eksempel kan vinsmakere bruke smarte plastkort for å rangere og kommentere på enkelte viner. Ved hjelp av smarte etiketter på flaskehalsen, kan forbrukere interagere direkte med merkevareeieren uavhengig av distribusjonskanal.
NFC SpeedTap kan brukes til forbrukerkontakt i butikken og hjemme, ved hjelp av et tastetrykk på smarttelefonen. Forbrukerne kan lære om vinprodusentens historie, se vingården i Maipa Valley, få anbefalinger om hvilken mat vinen passer til og bestille produkter i e-handelsløsningen.
Pengwine skal også benytte Thinfilms CNECT-plattform til å håndtere kampanje og øke effektiviteten. Det skybaserte programvaresystemet er fullt integrert med NFC-brikkene.
Teknologisk tilnærming til kundene
– For at varemerket PengWine skal vokse verden over, er vi avhengig av å opprette kontakt med forbrukerne. Vi ser etter teknologi som kan hjelpe oss å etablere og gi næring til disse forbindelsene, sier Chris Milliken, medgründer og CEO i PengWine.
Davor Sutjia, som er CEO i Thinfilm med arbeidsplass på hovedkontoret i Oslo, sier at PengWine har forstått hvor viktig kunderelasjoner er.
– Vi er glade for at de valgte Thinfilms NFC-løsning til å hjelpe dem å vokse videre som et innovativt og fremadrettet vinhus.