CEO i fusjonerte Megadyne og Ammeraal Beltech 

PUBLISERT: 3 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


Det første grepet fra den nylig fusjonerte belteleverandøren, Megadyne Group, er utnevnelsen av Stijn Vriends som administrerende direktør.

Megadyne Group, som består av Megadyne og Ammeraal Beltech, oppsto da Partneres Group inngikk en avtale om oppkjøp og fusjonering av selskapene. Målet er å skape en fullserviceleverandør når det gjelder belter til industrioverføringer og transportbånd.

Ledererfaring fra industriell produksjon
Stijn Vriends er nederlandsk men har bodd og arbeidet i Italia de siste 15 årene. De siste tre årene har han vært administrerende direktør i Faster, som er en leverandør av hydrauliske koblinger basert i Milano.

Vriends snakker engelsk, nederlandsk og italiensk flytende og er utdannet ved Delft universitet (MSc) og Lausanne (IMD). Han startet sin profesjonelle karriere som driftssjef i Koniklijke Hoogovens i Nederland og har hatt en rekke lederstillinger innenfor industriell produksjon.

– Jeg er svært fornøyd med at Stijn har akseptert å lede Megadyne og Ammeraal Beltech og utvikle gruppen til en global leder, sier styreleder Horst Heidsieck.

Skal få det beste ut av begge selskaper
Stijn Vriends syns det er spennende å ta over på dette punktet i selskapenes utvikling.

– Jeg tror at jeg med min bakgrunn er godt egnet til å kombinere det beste av begge selskapenes bedriftskultur for å realisere det fulle potensialet for kunder og ansatte.

Megadyne er basert i Italia og utvikler og produserer kraftoverføringsbelter til en rekke applikasjoner. Ammeraal Beltech holder til i Nederland og er en av verdens ledende leverandører av belter til transportbaner.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar