Campari-kunder i NYC kan bestille via kjøleskapmagnet

PUBLISERT: 21 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar

Den amerikanske distributøren av Skyy vodka og Wild Turkey bourbon, Campari Americas, leverer kjøleskapsmagneter for bestilling av sprit levert på døra.

Campari Americas kjøleskapsmagneter er utstyrt med NFC-brikker som via kommunikasjon med smarttelefoner sender forbrukere til det nettbaserte alkoholutsalget Drizly. Der kan de bestille Camparis varemerker og få dem levert på døra.

De smarte magnetene distribueres i brennevinsutsalg i New York City. Hver magnet er merket med ett av seks Camapari-proodukter.

Magnetene er laget av Thinfilm
Det er det norske selskapet Thinfilm som har laget magnetne for Campari. Andoid-telefoner kan automatiske lese magneten, mens iPhone-brukere må laste ned en app før den kan leses.

Denne saken viser hvordan merkevareeiere gjennom mobilteknologi kan skape kundelojalitet. De klikkbare magnetene fra Thinfilm treffer forbrukerne i hjemmet der folk har fester, tar seg en drink og lager handlelister.

Kommunikasjonen via smarttelefoner går utenom søkemotorer og sosiale plattformer som styrer folk mot andre produkter. Denne direktekontakten med forbrukerne er viktig for Campari, som er det siste varemerket som har tatt i bruk Thinfilms teknologi.

Direktekommunikasjon gir økt nettbesøk
Brikker fra Thinfilm kan settes på etiketter, sjaktler, hang-tags, drikkebrikker, flaskehalskrager, kuponger, magneter og andre produkter.

Oscar Blue Brewery brukte NFC-brikker fra Thinfilm på 200.000 drikkebrikker som ble distribuert til barer og restauranter.

Det spanske vinmerket Barbadillo pakket 126.000 flasker med en papirkrage der Thinfilm SpeedTap med mobilinnhold var integrert i etiketten. Disse brikken ga 10 ganger høyere trafikk på vinmerkets nettside.

Forbrukerne brukte også 2,8 ganger mer tid på siden en på de tidligere forsøkene på sosiale media.

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors