Campari-kunder i NYC kan bestille via kjøleskapmagnet

PUBLISERT: 21 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar

Den amerikanske distributøren av Skyy vodka og Wild Turkey bourbon, Campari Americas, leverer kjøleskapsmagneter for bestilling av sprit levert på døra.

Campari Americas kjøleskapsmagneter er utstyrt med NFC-brikker som via kommunikasjon med smarttelefoner sender forbrukere til det nettbaserte alkoholutsalget Drizly. Der kan de bestille Camparis varemerker og få dem levert på døra.

De smarte magnetene distribueres i brennevinsutsalg i New York City. Hver magnet er merket med ett av seks Camapari-proodukter.

Magnetene er laget av Thinfilm
Det er det norske selskapet Thinfilm som har laget magnetne for Campari. Andoid-telefoner kan automatiske lese magneten, mens iPhone-brukere må laste ned en app før den kan leses.

Denne saken viser hvordan merkevareeiere gjennom mobilteknologi kan skape kundelojalitet. De klikkbare magnetene fra Thinfilm treffer forbrukerne i hjemmet der folk har fester, tar seg en drink og lager handlelister.

Kommunikasjonen via smarttelefoner går utenom søkemotorer og sosiale plattformer som styrer folk mot andre produkter. Denne direktekontakten med forbrukerne er viktig for Campari, som er det siste varemerket som har tatt i bruk Thinfilms teknologi.

Direktekommunikasjon gir økt nettbesøk
Brikker fra Thinfilm kan settes på etiketter, sjaktler, hang-tags, drikkebrikker, flaskehalskrager, kuponger, magneter og andre produkter.

Oscar Blue Brewery brukte NFC-brikker fra Thinfilm på 200.000 drikkebrikker som ble distribuert til barer og restauranter.

Det spanske vinmerket Barbadillo pakket 126.000 flasker med en papirkrage der Thinfilm SpeedTap med mobilinnhold var integrert i etiketten. Disse brikken ga 10 ganger høyere trafikk på vinmerkets nettside.

Forbrukerne brukte også 2,8 ganger mer tid på siden en på de tidligere forsøkene på sosiale media.

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot