Boxon lanserer KI-roboten Aiden

PUBLISERT: 19 november 2024
OPPDATERT: 19 november
Kan den være inspirert av Karl Bertil Johanssons jul? Den nye chatboten Aiden.

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Aiden er en viktig del av Boxons fortsatte satsing på KI og vil ha en sentral rolle i å forbedre kundeopplevelsen og skape en komplett løsning for kunder i emballasjeindustrien, sier de i en pressemelding. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.

– Vi så tidlig de enorme mulighetene med KI for å forbedre den digitale kundeopplevelsen. Med Aiden kan vi allerede fra første interaksjon tilby tilpassede anbefalinger og møte kundens behov raskere, sier Maria Boo, E-Commerce & Growth Manager i Boxon.

Boxon sier det er en av de første aktørene i emballasjeindustrien som lanserer en KI-bot for produktanbefalinger, og at den dermed setter en ny standard for hvordan kunder samhandler med emballasjeselskaper. Aiden henter inspirasjon fra vellykkede løsninger i DTC-bransjen (Direct-to-Consumer), men en tilsvarende har manglet i emballasjesektoren, hvor det brede utvalget ofte gjør det utfordrende for kundene å finne det rette produktet.

– Vi har sett lignende løsninger i DTC-bransjen, men emballasjebransjen har med sitt omfattende sortiment manglet et motstykke som hjelper kundene raskt og effektivt å finne riktig emballasje, fortsetter Maria Boo.

Foreløpig er det på Boxons svenske nettsted Aiden hjelper kundene.

Aiden er utviklet for å veilede kunder gjennom Boxons sortiment og tilby relevante anbefalinger basert på kundens spesifikke krav. Ved å la kundene enkelt spesifisere hva de ønsker å pakke, inkludert mål, kan roboten komme med forslag til den mest passende løsningen. KI-boten er opplært til å forstå kundens unike behov og kan justere forslagene i sanntid basert på endrede preferanser eller spørsmål under samtalen – en funksjon få andre i bransjen kan tilby.

Løsningen er basert på den nyeste teknologien innen generativ KI og bruker flere avanserte KI-modeller fra OpenAI. Dette gjør at Aiden kan analysere kundespørsmål og gi svar på en naturlig og intuitiv måte, nesten som å snakke med en ekspert. For å sikre at teknologien kombineres med en dyp forståelse av kundenes behov, er Aiden utviklet i samarbeid med IT-konsulentselskapet Knowit Experience.

– Samarbeidet med Boxon har gitt oss muligheten til å ta i bruk den nyeste KI-teknologien på et nytt område. Sammen har vi skapt en løsning som ikke bare forbedrer kundeopplevelsen, men også styrker Boxons posisjon som en ledende aktør i emballasjeindustrien, sier Johan Magnusson, KI-løsningsarkitekt i Knowit Experience.

Med Aiden fortsetter Boxon å posisjonere seg som et innovativt emballasjeselskap, med sterkt fokus på kundeopplevelse og teknologiens muligheter.

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Tetra Pak baner vei for bruk av kunstig intelligens i næringsmiddelindustrien

Tetra Paks nye Factory OS gir mat- og drikkevareprodusenter en enhetlig driftsoversikt i sanntid og transformerer data til handlingsrettet innsikt for å øke effektiviteten, redusere svinn og utnytte potensialet til KI.
Tetra-Pak-Factory-OS_foto1
Tetra Pak baner vei for bruk av kunstig intelligens i næringsmiddelindustrien

RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Markedet for RFID-brikker vokser med mellom tjue og tjuefem prosent per år. I fjor ble det produsert trettini milliarder brikker globalt. Et stort område er selvfølgelig kredittkort, men teknologien er mye brukt til produktmerking, og mer er forventet.
Dieroff
RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Avskogningsforordningen, EUDR – byråkrati når det er som verst

Synspunktene som uttrykkes i denne teksten er forfatterens egne. Henric Wahlgren er bærekraftssjef hos PacsOn og kommenterer her EUDR, EUs avskogingsforordning.
christian-buehner-SquQa9FdmOg-unsplashx
Avskogningsforordningen, EUDR – byråkrati når det er som verst