Bosch Packaging Technolgy vant grønn emballasjepris

PUBLISERT: 25 september 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Den første vertikale form, fill and seal-maskinen (VFFS) for produksjon av støvtett, forseglet papiremballasje får Green Star Packaging Award 2017 i seksjonen «Save Food».

Prisen deles ut hvert år av magasinet Kompack og det østerrikske forskningsinstituttet for kjemi og teknologi.Den forseglede papiremballasjen vant ARA spesialpris siden den ikke inneholder polymertilsetninger. Hemmeligheten ligger i karakteristikken til Axello SAP-papiret som er utviklet av BillerudKorsnäs.

Bevarer ressurser og reduserer avfall
Juryen ble overbevisst av den fullt gjenvinnbare papiremballasjen som bevarer ressurser og reduserer avfall, noe som er den grunnleggende ideen bak Green Star Packaging Award. I tillegg ble løsningen implementert med miljøforbedringer i produksjon, logistikk og distribusjon.

Dermed oppfyller løsningen kravene til bærekraftig emballasje.

Uwe Pfander, Area Sales Manager I Robert Bosch Packaging Tehcnology tok imot prisen på en offentlig tilstelning I regi av Packforce, det østerrikske emballasjeforumet.

– Bosch har en omfattende tilnærming til bærekraft. Vi etterstreber å støtte våre kunder på alle måter, fra utvikling og testing av nye konsepter, til implementering i produksjonen, sa han.

Global interesse
– Sealed Paper Packaging er et perfekt eksempel på hvordan våre løsninger tar tak i dagens og morgendagens markedsutfordringer. Handel og forbrukere kan glede seg over rene hyller, høy produktbeskyttelse og forbedret produktkvalitet, fortsetter Pfander

– Vi er svært fornøyd med den enorme, globale kundeinteressen, da papiremballasje kan få en aktiv rolle i fremtiden når det gjelder å spare ressurser.

Sealed Paper Packaging er en kombinasjon av monomaterialet Axello fra BillerudKorsnäs og ZAP-modulen fra Bosch Packaging Technology, som gjør det mulig å produsere en 100 prosent støvtett og fullt gjenvinnbar emballasje for tørre produkter som sukker, korn og mel.

Modulen påfører et forseglingsmiddel på en minimal overflate, slik at emballasjen kan varmeforsegles samtidig som den bevarer karakteristikken som monomaterial. Løsningen ble lansert i juni 2016 og er foreløpig tilgjengelig på VFFS- og mandrelhjulmaskiner.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1