Bobst avduker flere store verdenspremierer i Firenze

PUBLISERT: 6 februar 2019
OPPDATERT: 26 januar

|

Sammen med Revo-partnerne og Mouvent arrangerer Bobst åpent hus i Firenze den første uken i april. Her skal flere verdenspremierer avsløres, lover Bobst.

Bobst skal avduke en ny end-to-end-løsning og tre innovasjoner. Alle karakteriseres som «verdenspremierer som vil revolusjonere standarden og dynamikken for etikett- og emballasjeindustrien».

Digitalisering slik ingen har gjort det før
Mandag 1. april er satt av til merkevareeiere, og fra 2.-4 april er arrangementet åpent for trykkerier og konverterere. Besøkende vil bli presentert for store innovasjoner innenfor etikett- og emballasjeproduksjon ved hjelp av «digitalisering slik ingen har gjort det før».

Merkevarer må tilpasse seg forandringene i en ny bransjevirkelighet. Detaljnivået i markedet, klar merkevareidentitet og holistisk bærekraft er nye utfordringer i framtiden for emballasjeindustrien.

– Bobst vil sammen med REVO-partnere og Mouvent vise hvordan man kan håndtere jobber fra en etikett til flere millioner etiketter, fra print til reprint, fra produksjon i ett land til mange land, hele veien med topp fargebestandighet til lavest mulig pris, skriver Bobst i en pressemelding.

Ny teknologi for trykk og konvertering
På eventet skal Bobst avsløre nye oppfinnelser og teknologi for trykk og konvertering. Agendaen vil kombinere korte presentasjoner med demonstrasjoner av digital flexo- og konverteringsteknologi fra alle Revo-partnerne, og digital inkjet trykkinnovasjoner fra Mouvent.

Revo-partnerne er: APEX, AVT, DuPont, ESKO, Flint Group, Saica Flex, Stora Enso, UPM Raflatac, X-Rite og Pantone.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red