BillerudKorsnäs har ansatt sjef for divisjonen Paper

PUBLISERT: 8 oktober 2018
OPPDATERT: 26 januar


Helene Biström blir sjef for Papir, en av BillerudKorsnäs’ tre divisjoner i den nye organisasjonen som trådte i kraft 1. oktober. Hun blir også en del av konsernledelsen.

Tidligere i år meddelte BillerudKornäs at selskapet oppretter tre divisjoner for år realisere selskapets vekststrategi på en mer effektiv måte. De tre divisjonene er Board, Paper og Solutions. Helene Biström blir sjef for divisjon Papir og en del av konsernledelsen. Helene Biström er i dag VD i Infranord.

Vil løfte divisjonen
– Det er min overbevisning at Helene sammen med det sterke teamet i Paper vil løfte divisjonen til nye nivåer når det gjelder produksjonsstabilitet og nye produkter, sier Petra Einarsson, CD og konsernsjef i BillerudKorsnäs.

Helen Bistrøm sier hun er beæret over å ha blitt tilbudt stillingen som sjef for divisjonen Paper i BillerudKorsnäs. 
– Kombinasjonen av stor kompetanse og innovasjon med fokus på bærekraft, gjør at BillerudJKorsnäs’ retning og produkter er i takt med tiden. Jeg ser fram til å utvikle divisjon Paper sammen med mitt team, sier Helene Biström.

Erfaren leder
Den nye divisjonssjefen er en erfaren leder som tidligere blant annet har vært VD for Vattenfall og Norrenergi. Helene har også hatt flere tunge styreverv hos aktører som Sveaskog og Pövry, der hun fortsatt er aktiv.

I 2008 ble Helene Biström kåret til «Årets mektigste forretningskvinne» av Veckans Affärer.

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors