BillerudKorsnäs ansetter sjef for ny Board-divisjon

PUBLISERT: 13 august 2018
OPPDATERT: 26 januar


Mikael Andersson er ansatt som sjef for divisjonen Board, som blir en av selskapets tre nye divisjoner i den nye organisasjonen som trer i kraft 1. oktober 2018.

Tidligere i år meldte BillerudKorsnäs at selskapet skal inndeles i tre divisjoner med fullt resultatansvar. Dette gjøres for å realisere selskapets vekststrategi på en mer effektiv måte.

Tre divisjoner
De tre divisjonene blir Board, Paper og Solutions. Mikael Andersson er i dag sjef for det nåværende forretningsområdet Board Corrugated Solutions. I den nye organisasjonen blir dette forretningsområdet delt opp og integrert i den nye divisjonen Board, ledet av Mikael Andersson.

Mikael Andersson skal fortsatt sitte i konsernledelsen, slik han gjør i dag.

– Jeg er svært glad for at Mikael Andersson har akseptert tilbudet om å ta rollen som sjef for Board, ser Petra Einarsson, VD og konsernsjef i BillerudKorsnäs.

– Mikael har som sjef for Corrugated Solutions vist seg som både en sterk sjef og en lagspiller. Jeg er overbevist om at han er det rett person til å fortsette å utvikle og skape vekst i divisjonen Board.

Utfordrer konvensjonelle løsninger
Mikael Andersson syns det er morsomt og spennende å ta på seg rollen som sjef for Board.

– BillerudKorsnäs er på en reise der vi utfordrer konvensjonell emballasje for en bærekraftig framtid i vekst, sier han.

– På denne reisen er væskekartong, kartong, liner, fluting og øvrige produktkategorier helt sentrale deler i divsjonen Board. Jeg ser fram til å jobbe sammen med mitt nye team for å utvikle denne delen av BIllerudKorsnäs forretningsdrift.

Mikal Andersson tiltrer sin nye stilling 1. oktober, samtidig som den nye organisasjonen begynner å gjelde. De to andre divisjonssjefene vil trolig bil ansatt i løpet av kort tid.

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl