BEWiSynbra starter opp ny EPS-fabrikk i Danmark

PUBLISERT: 5 desember 2018
OPPDATERT: 26 januar

BEWiSynbra har startet opp produksjon på en ny EPS-fabrikk ved siden av den eksisterende EPS-fabrikken i Hobro i Danmark, melder Plastforum. 

BEWiSynbra Group er i utgangspunktet norsk, etablert av BEWi og familien Bekken i 1980. Navnet Synbra kom inn i mai i år, med BEWis strategiske oppkjøp av Synbra Holding B.V.

Gruppen forvalter og kontrollerer hele kjeden fra råvare til ferdig produkt på flere bruksområder: til bygningsisolasjon, til emballasje og til teknisk emballasje. Det er en av Europas ledende EPS-produsenter med rundt 1300 ansatte ved 28 produksjonsanlegg i Norden, Nederland og Portugal.

Produksjonskapasiteten i gruppen er cirka 185.000 årstonn ekspandert polystyren (EPS). Omsetningen i år forventes å ligge på rundt fem milliarder kroner og med et resultat (EBITDA) på nær 500 millioner kroner.

Familieeid bedrift
Gruppen eies i dag primært av familien Bekken, Gjelsten Holding AS og fond kontrollert av Verdane Capital.

Den nye fabrikken i Danmark ligger som nevnt vegg i vegg med den allerede eksisterende EPS-fabrikken i Hobro. Det gir gode synergieffekter sett ut fra så vel energibruk, som logistikk, vedlikehold, administrasjon og ledelse.

Fabrikken inngår i BEWiSynbra Danmark, som til sammen har 240 ansatte ved sju anlegg. Disse er i sin tur er en del av hele BEWiSynbra Group.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar