![](https://packnews.no/wp-content/uploads/sites/4/2024/12/Thors.jpg)
Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av «Thor» (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Inurus såkalte ELF-teknologi består av selvgenererende, papirtynne OLED-elementer innebygd i etiketten. Etikettene lyser ved berøring og i dette tilfellet er det Tors hammer som lyser. Resultatet er emballasje som gir forbrukerne en interaktiv og minneverdig opplevelse og et samleobjekt.
Etikettene med Thor-tema er de første produktene på markedet som bruker OLED-elementer fra Inurus toppmoderne Dragon-linje, som nettopp har startet sin virksomhet. Inurus Dragon Factory ligger i Berlin og er verdens første fabrikk som produserer OLED-paneler til en lav kostnad gjennom utskriftsteknologi. Denne tilnærmingen gir et bærekraftig alternativ til tradisjonelle LED-belysningsløsninger.
Etikettene, med den siste oppdateringen av ELF-teknologi, integrerer sømløst all elektronikk, noe som muliggjør enkel påføring på samme måte som standardetiketter. Ingen tilleggsopplæring var nødvendig for at Coca-Cola skulle påføre de vanntette OLED-etikettene på flaskene.
Denne kampanjen følger den vellykkede Ramadan Edition for Pakistan tidligere i år og fortsetter en rekke samarbeid med Coca-Cola. Spesielt Galactic-flaskene fra 2019 med opplyste Star Wars-lyssverd var et globalt fenomen.
Ifølge Inuru påvirker ikke teknologien deres resirkuleringen av etikettene. Genialt, kan du si?