Berør flasken og etiketten lyser opp

PUBLISERT: 11 desember 2024
OPPDATERT: 11 desember
Tor med hammeren lager lyn på Coca-Colaflaskene.

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av «Thor» (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.

Inurus såkalte ELF-teknologi består av selvgenererende, papirtynne OLED-elementer innebygd i etiketten. Etikettene lyser ved berøring og i dette tilfellet er det Tors hammer som lyser. Resultatet er emballasje som gir forbrukerne en interaktiv og minneverdig opplevelse og et samleobjekt.

Etikettene med Thor-tema er de første produktene på markedet som bruker OLED-elementer fra Inurus toppmoderne Dragon-linje, som nettopp har startet sin virksomhet. Inurus Dragon Factory ligger i Berlin og er verdens første fabrikk som produserer OLED-paneler til en lav kostnad gjennom utskriftsteknologi. Denne tilnærmingen gir et bærekraftig alternativ til tradisjonelle LED-belysningsløsninger.

Etikettene, med den siste oppdateringen av ELF-teknologi, integrerer sømløst all elektronikk, noe som muliggjør enkel påføring på samme måte som standardetiketter. Ingen tilleggsopplæring var nødvendig for at Coca-Cola skulle påføre de vanntette OLED-etikettene på flaskene.

Denne kampanjen følger den vellykkede Ramadan Edition for Pakistan tidligere i år og fortsetter en rekke samarbeid med Coca-Cola. Spesielt Galactic-flaskene fra 2019 med opplyste Star Wars-lyssverd var et globalt fenomen.

Ifølge Inuru påvirker ikke teknologien deres resirkuleringen av etikettene. Genialt, kan du si?

Les mer

Første yoghurtbeger med matgodkjent resirkulert polystyren

INEOS Styrolution lanserer yoghurtbeger med mekanisk resirkulert polystyren som et resultat av samarbeid mellom flere partnere i verdikjeden. Milepælen ble oppnådd gjennom samarbeid mellom flere partnere langs verdikjeden. Det kalles en game changer.
Yoghurt-cupsx

Mars reduserer emballasjeplasten med digital simuleringsløsning

Mars' bruk av Ansys simuleringsløsning har redusert mengden av plast som Mars kjøper inn for testing med cirka 246 tonn og har potensial til å redusere utviklingstiden med opptil 40 prosent.
Bilde: Mars

Papirsperre fikk pris i bærekraftkonkurranse

Tetra Pak har blitt tildelt "Resource Efficiency"-prisen på Sustainable Packaging News Awards 2024, for sin papirbaserte innovasjon innen barrierematerialer.
Mimosa_choco_3d-strawsx

Bisfenoler i kontakt med mat forbys

Det vil nå være forbudt å bruke bisfenol A og andre bisfenoler som er klassifisert som farlige i materialer som kommer i kontakt med mat. EU-kommisjonens avgjørelse er en konsekvens av at EFSA skjerpet vurderingen av hvor mye bisfenol A som kan inntas uten helsefare.
Konservburkar

Siste nytt

Første yoghurtbeger med matgodkjent resirkulert polystyren

INEOS Styrolution lanserer yoghurtbeger med mekanisk resirkulert polystyren som et resultat av samarbeid mellom flere partnere i verdikjeden. Milepælen ble oppnådd gjennom samarbeid mellom flere partnere langs verdikjeden. Det kalles en game changer.
Yoghurt-cupsx

Mars reduserer emballasjeplasten med digital simuleringsløsning

Mars' bruk av Ansys simuleringsløsning har redusert mengden av plast som Mars kjøper inn for testing med cirka 246 tonn og har potensial til å redusere utviklingstiden med opptil 40 prosent.
Bilde: Mars

Papirsperre fikk pris i bærekraftkonkurranse

Tetra Pak har blitt tildelt "Resource Efficiency"-prisen på Sustainable Packaging News Awards 2024, for sin papirbaserte innovasjon innen barrierematerialer.
Mimosa_choco_3d-strawsx

EUBP: ”Bioplast en nøkkelfaktor for å oppfylle PPWR-forordningen”

Bioplast vil få økende betydning i fremtiden med innføringen av EUs emballasje- og emballasjeavfallsforordning (PPWR). Det mener organisasjonen European Bioplastics (EUBP) og deres administrerende direktør Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx