Berlin Packaging vokser i Europa med kjøp av Vincap & Adolfse

PUBLISERT: 4 september 2019
OPPDATERT: 26 januar


Som leverandør av emballasje og lukkemekanismer i glass, plast og metall, har Berlin Packaging kjøpt nederlandske Vincap & Adolfse Packaging.

Emballasjeleverandøren Vincap & Adolfse holder til i Utrecht i Nederland. De har stor erfaring med lukkemekanismer for mat- og drikkevarer, samt medisinemballasje med veletablerte kundeforhold i Nord-Europa.

Ekspansjon i Europa

Berlin Packaging selger hardplastprodukter over hele verden og i alle sektorer for 2,6 milliarder USD årlig. Selskapet har et godt fotfeste i Nord-Amerika, hvor de har hatt virksomhet siden 1898. Nå utvider de sitt nedslagsfelt i Kina, Sør-Afrika og fem europeiske land.

Den europeiske ekspansjonen skjer via Bruni Glass-divisjonen som har hovedkvarter i Milano, Italia og Bruni Erben-divisjonen med hovedkvarter i Hadleigh, England.

Vincap & Adolfse har et betydelig salg av lukkemekanismer i plast, kork og metall, samt plastemballasje i BeNeLux, hvor de har vært på markedet i 20 år. Selskapet tilbyr et bredt spekter av produkter og emballeringsekspertise til kunder i alle størrelser i Nord-Europa.

Vincap & Adolfse vil bli integrert i Bruni Glass-divisjonen, som Berlin regner som den største emballasjedistributøren i Europa. Dette er Berlins tiende oppkjøp siden 2010, og det fjerde i Europa siden 2016.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar