Bemis innfører sparetiltak og utvider produktspekteret

PUBLISERT: 9 november 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Bemis Company Inc., som har hovedkontor i Neenah i Wisconsin, USA, er i økonomisk krise og må spare minst 65 millioner USD ved å stenge fire fabrikker.

500 ansatte vil miste jobbene sine, samtidig som Bemis reorganiserer sin administrasjon og utvikler nye produkter.

Mesteparten av oppsigelsene kommer til å berøre Bemis-personell i USA og Sør-Amerika som arbeider med administrasjon, ifølge administrerende direktør og konsernsjef William F. Austen.

Hvilke fire anlegg som skal legges ned har ikke blitt offentliggjort, men ifølge selskapets økonomidirektør Mike Clauer skal produksjonen ved disse fabrikkene overføres til andre Bemis-enheter.

Kostnadsreduksjon og økt produkttilbud
I spareplanen skal selskapet også redusere kostnader til reiser, varetransport og ekstern lagerføring, med mer. På lang sikt skal selskapet utvikle sin produktmiks og rette seg mot nye markedssegmenter.

– Vi har innsett at vår forretningsmodell krever forbedring og forandring, sier William Austen.

– Vår basis er forbrukeremballasje som produseres i store volumer, og dette skal vi ikke endre på. Men markedets preferanser er i endring, og det gjør at vi i fremtiden må tilpasse deler av vårt produkttilbud til små og mellomstore kunder, samt non-food-applikasjoner.

Tradisjonsrikt selskap
Bemis Company er et av USAs mest tradisjonsrike emballasjeselskaper. Det ble grunnlagt i 1858 og har siden vokst til et gigantisk konsern med 17.000 ansatte ved 60 anlegg verden rundt. Omsetningen ligger på cirka fem milliarder USD.

Bemis leverer forskjellige typer emballasje og selvklebende etikettmaterialer til ledende globale aktører innenfor næringsmidler, forbrukerprodukter og legemidler, med mer.

Bemis Europe har hovedkontor i Belgia og produksjonsanlegg i Storbritannia (2), Belgia og Finland. Bemis Europe har salgskontorer i flere europeiske land, deriblant Sverige, Danmark og Norge.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar