Bærekraftig eske eliminerer behovet for krympefilm på øl

PUBLISERT: 25 oktober 2019
OPPDATERT: 26 januar

Det fiberbaserte omslaget eliminerer behovet for krympeplast.|Det fiberbaserte omslaget eliminerer behovet for krympeplast.

Kastel Bouwerij Vanhonsebrouck i Belgia og Smurfit Kappa har tatt i bruk en 100 prosent gjenvinnbar pappeske som eliminerer behov for krympefilm.

Bryggeriet vil innføre en sirkulær forsyningskjede og har blant annet tatt i bruk gjenvinnbare bokser i stedet for glass og utviklet fremtidsrettede emballasjeløsninger uten plast.
Smurfit Kappa anbefalte en 100 prosent gjenvinnbar og papirbasert løsning som eliminerer behovet for krympefilm. Den bærekraftige emballasjen har fått flott design og et innbygget håndtak for å forenkle transporten for kunden.

CEO i Smurfit Kappa Europa, Saverio Mayer sier at Kastel Bouwerij Vanhonsebrouck har mange spennende planer om å ekspandere til nye markeder og et stadig voksende sortiment.

– Våre selskaper har begge et dypt engasjement for bærekraftig utvikling, og Smurfit Kapps initiativ «Better Planet Packaging» åpner en verden av muligheter for oss begge.

Etter at Smurfit Kappa lanserte dette initiativet har stadig flere kunder valgt papirbasert emballasje som et alternativ til mindre bærekraftige løsninger. Emballasjeløsningen som ble skapt for Kastel Bouwerij Vanhonsebrouck er et viktig supplement i Smurfit Kappas portefølje av emballasje for konserverte produkter.

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x