Verdens største Internet of Things-avtale (IoT) plasserer10 milliarder klesplagg og fottøy intelligente med en unik identitet og dataprofil de neste tre årene.
Avery Dennison leverer merke- og informasjonsløsninger for detaljhandel, mens Evrythng er er pioner på smarte produkter og Internet of Things. Avtalen mellom de to omfatter det største antallet IoT-tilknyttede produkter noensinne, tror de to selskapene.
Digitalisering under produksjon
Gjennom Evrythngs plattform Janela for smarte produkter vil klær og skotøy dermed innta et høyere nivå. Produktene digitaliseres når de produseres. Partnerskapet kombinerer Avery Dennisons maskinvare, produksjonskapasitet og kunnskap om detaljhandelen med Evrythngs programvare.
I praksis betyr dette at klær, tilbehør og fottøy kan levere digitale applikasjoner og kobles til Internett. Når produktene er online, kan de spille sammen med smarttelefoner og gi en intelligent kobling til forbrukeren.
Merkevarene blir dermed mer interaktive og kan tilby mobilopplevelser o g personlig innhold i sanntid til hver enkelt bruker, for hvert enkelt klesplagg. Forbrukerne kan tilbys personlige anbefalinger, lojalitetstilbud og enkel bestilling av nye produkter.
Økt effektivitet i leverandørkjeden
Gjennom dataanalyser i sanntid kan man øke effektiviteten i leverandørkjeden og redusere svinn, få innblikk i produksjonshistorikk, beskytte merkevaren og bekrefte varens ekthet.
– Avery Dennison bringer nye verdier til kundene gjennom partnerskapet med Evrythng. Vi gjør produktene smartere via tilgangen til digitale applikasjoner og tjenester, sier Mitch Butier, president og CEO i Avery Dennison.
– Det gir kundene nye opplevelser, beskytter merkevaren og gir sanntidsinformasjon i verdikjeden
Toppjefen i Evrythng, Niall Murphy, sier at 10 milliarder digitaliserte produkter innebærer en milepæl for Internet of Things. – Dette vil gi nye muligheter for klesbransjen og skotøyindustrien, sier han.