I samarbeid med verdens tredje største produsent av ikke-kjølt fruktjuice, Pressad, lanserer Smurfit Kappa Bag-in-Box en aspetisk ståpose til fruktjuice.
Pressad lanserer en serie fruktjuice i en helt aseptisk ståpose kalt Pouch-Up, som er skreddersydd for slike produkter. Den lette emballasjen er praktisk og brukervennlig med Vitop tappekran på utsiden som sørger for at væsken renner i en jevn strøm.
Hygienisk
– Pouch-Up er en hygienisk emballasje som er utviklet for aseptisk fylling. Med disse nye produktene kan vi fornye oss og skille oss ut på butikkhyllen, sier Catherine Bererd, produktsjef i Pressade.
– Vi tror denne Pouch-Up-juicen blir satt stor pris på av forbrukerne, da den er praktisk og morsom. På denne måten håper vi å kunne forandre forbruket av fruktjuice til frokost, ettersom dette har stagnert de siste årene.
Markedet for aseptisk fylt fruktjuice er krevende, siden det omfattes av særskilte hygienekrav og krever spesialtilpasset teknologi. Den nye Pouch-Up-emballasjen ioniseres før den fylles i automatiske, aseptiske maskiner.
Økt suksess i nytt marked
Denne typen emballasje får nå stadig større suksess med sitt inntog i markedet for aseptisk fylling, som tidligere har vært dominert av andre emballasjetyper.
Gjennom sitt samarbeid med FBR-Elpo spa og sin erfaring med aseptisk fylling, kan Smurfit Kappa tilby en heldekkende emballasjeløsning.
– Gjennom å utvikle aseptisk Pouch-Up for juice bidrar Smurfit Kappa Bag-in-Box til innovativ utvikling i disse nye fylleteknikkene, og gjennom disse innovasjonen kan Pouch-Up posisjonere seg i nye markeder, skriver Smurfit Kappa i en pressemelding.