Artexis Easyfairs kjøper messeanlegg i Nederland

PUBLISERT: 21 august 2016
OPPDATERT: 26 januar

Oppkjøp av Evenementenhal fra H2 Equity Partners og ABN Amro Participates gjør Artexis Easyfairs til en av verdens største messeaktører med egne anlegg.

Messearrangører har hovedkontor i Brussel og kan øke sitt tilbud av anlegg og messer betydelig med det nye oppkjøpet. Evenementenhal organiserer totalt 78 arrangementer og driver tre anlegg i Nederland.

11 anlegg og 200 arrangementer
Artexis Easyfairs disponerer nå 11 anlegg på til sammen 240.000 kvadratmeter som huser over 200 arrangementer globalt. Blant disse er over 50 i Norden.Etter oppkjøpet vil Artexis Easyfairs ha 700 ansatte.

– Evenementenhal matcher vår nåværende virksomhet perfekt av to viktige grunner, sier Eric Everard, gründer og konsernsjef i Artexis Easyfairs.

– For det første er Evenementenhal en av de ledende nederlandske messearrangørene, og vi har allerede et sterkt nærvær og et utmerket rykte i Benelux. For det andre er Evenementhals arrangementer baserte på et suksessrikt og heldekkende konsept.

Et nytt nivå
– Oppkjøpet løfter oss til et nytt nivå som kommer til å gjøre oss mer synlige på markedet og forsterke vår profil som et av verdens ledende foretak for messer, møter og events, sier Eric Everard.

I 2015 hadde Evenementenhal 10.000 utstillere og 600.000 besøkende på sine arrangementer i Hardenberg (eid), Gorinchem (eid) og Venray (leid) i Nederland, samt Bad Salzuflen i Tyskland.
Selskapet arrangerer hovedsakelig fagmesser som retter seg mot jordbruk og hagedyrking, transport og logistikk, bilindustri, sjøfart og bygg og anlegg.

– Messemarkedet blir stadig mer internasjonalt, og derfor har dette en stor påvirkning for våre kunder i Norden, sier Peter Wanderydz, Nordisk konsernsjef for Artexis Easyfairs.

– Vi kommer til å hente internasjonale messekonsepter hit, og kundene kommer til å følge med oss ut på våre messer i Europa, sier han.

 

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl