Arla investerer 60 millioner i ny emballasjeløsning for ost

PUBLISERT: 18 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


I løpet av 2018 skal Arla invester 100 millioner i sine osteproduserende meierier i Sverige. 60 millioner investeres i ny emballasje ved meieriet i Götene.

Arla skriver i en pressemelding at satsingen gjøres for å styrke den langsiktige konkurranseevnen for den svenske osten.

Økt etterspørsel etter svensk ost
– Vi ser økt etterspørsel etter lokal og svensk ost. Arla investerer nå 100 millioner kroner for å kunne produsere mer svensk ost på en kostnadseffektiv måte og dermed møte konkurransen fra Europa, sier Patrik Hansson, sjef for Arla i Sverige.

Den største investeringen gjøres ved meieriet i Götene, der Arla investerer 60 millioner kroner i en ny emballasjeløsning. Arla skal også investere ved de osteproduserende meieriene i Östersund, Kvibille og Fallbygden.

I Europa har produksjon av ost økt markant de siste månedene, noe som har resultert i at prisen på ost synger. Dette gir en situasjon der prisene presses også på det svenske markedet.

– Vi er stolte over vår lange tradisjon med svenskprodusert av ost med meget høy kvalitet, sier Arlas markedsdirektør Oscar Rosdahl.

– Svensker elsker ost, ikke minst den svenske osten. Men konkurransen fra omverdenen er hard, og det er utrolig morsomt å kunne fortelle om denne investeringen som gjør det mulig å videreutvikle den svenske osten og innfri forbrukernes krav.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red