Arla investerer 60 millioner i ny emballasjeløsning for ost

PUBLISERT: 18 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


I løpet av 2018 skal Arla invester 100 millioner i sine osteproduserende meierier i Sverige. 60 millioner investeres i ny emballasje ved meieriet i Götene.

Arla skriver i en pressemelding at satsingen gjøres for å styrke den langsiktige konkurranseevnen for den svenske osten.

Økt etterspørsel etter svensk ost
– Vi ser økt etterspørsel etter lokal og svensk ost. Arla investerer nå 100 millioner kroner for å kunne produsere mer svensk ost på en kostnadseffektiv måte og dermed møte konkurransen fra Europa, sier Patrik Hansson, sjef for Arla i Sverige.

Den største investeringen gjøres ved meieriet i Götene, der Arla investerer 60 millioner kroner i en ny emballasjeløsning. Arla skal også investere ved de osteproduserende meieriene i Östersund, Kvibille og Fallbygden.

I Europa har produksjon av ost økt markant de siste månedene, noe som har resultert i at prisen på ost synger. Dette gir en situasjon der prisene presses også på det svenske markedet.

– Vi er stolte over vår lange tradisjon med svenskprodusert av ost med meget høy kvalitet, sier Arlas markedsdirektør Oscar Rosdahl.

– Svensker elsker ost, ikke minst den svenske osten. Men konkurransen fra omverdenen er hard, og det er utrolig morsomt å kunne fortelle om denne investeringen som gjør det mulig å videreutvikle den svenske osten og innfri forbrukernes krav.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1