Ardagh tilbyr smart trykk på sin nye metallemballasje

PUBLISERT: 16 februar 2016
OPPDATERT: 26 januar


Etter å ha inngått partnerskap med vannmerkeselskapet FiliGrade, kan Ardagh Group tilby interaktiv trykk på metallemballasje.

Selskapet vil bygge inn en usynlig kode, Filigrade Interactive Digital Watermark (FIDW) i trykklar design på produktets emballasje. Koden kan leses med kundens smarttelefon eller nettbrett og gir opplysninger om produktet, spesialtilbud og linker til kampanjer, events og arrangementer.

Metoden kan også brukes til å bekrefte produktets autentisitet.

Tar emballasjen inn i digitalalderen
– Med denne løsningen har vi unik tilgang til et system som gir et kostnadseffektivt svar på måten forbrukerne nå ønsker å handle på. Fordelene er uendelige og kan gi mye merverdi til den emballasjen vi leverer, sier Martin de OIde, markedssjef i Ardaghs metalldivisjon.

– Dette tar emballasjen over i digitalalderen og gjør det mulig å kommunisere direkte med forbrukerne. Det blir mye vanskeligere å lage forfalskninger. Vi er veldig glade for å kunne tilby dette til våre kunder, sier de Olde.

Teknologien ble veldig godt mottatt på Aerosol Dispensing Forum for emballasjematerialer i Paris nylig, der besøkende på Ardaghs stand fikk demonstrert spraybokser med innebygget kode og en skreddersydd demo-app som var laget for messen.

 

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David