Etter å ha inngått partnerskap med vannmerkeselskapet FiliGrade, kan Ardagh Group tilby interaktiv trykk på metallemballasje.
Selskapet vil bygge inn en usynlig kode, Filigrade Interactive Digital Watermark (FIDW) i trykklar design på produktets emballasje. Koden kan leses med kundens smarttelefon eller nettbrett og gir opplysninger om produktet, spesialtilbud og linker til kampanjer, events og arrangementer.
Metoden kan også brukes til å bekrefte produktets autentisitet.
Tar emballasjen inn i digitalalderen
– Med denne løsningen har vi unik tilgang til et system som gir et kostnadseffektivt svar på måten forbrukerne nå ønsker å handle på. Fordelene er uendelige og kan gi mye merverdi til den emballasjen vi leverer, sier Martin de OIde, markedssjef i Ardaghs metalldivisjon.
– Dette tar emballasjen over i digitalalderen og gjør det mulig å kommunisere direkte med forbrukerne. Det blir mye vanskeligere å lage forfalskninger. Vi er veldig glade for å kunne tilby dette til våre kunder, sier de Olde.
Teknologien ble veldig godt mottatt på Aerosol Dispensing Forum for emballasjematerialer i Paris nylig, der besøkende på Ardaghs stand fikk demonstrert spraybokser med innebygget kode og en skreddersydd demo-app som var laget for messen.